Senaste nytt

Singapore Airlines kommer till Arlanda

Grusja

Medlem
En fråga: måste man lämna planet och gå igenom pass/säkerhetskontrollen när man mellanlandar i Moskva?
 

Grusja

Medlem
Tack! Har precis bokat award med mellanlandning i DME och enligt tjejerna i Tallinn så fick man sitta kvar på planet - vilket inte stämmer. Mitt "problem" är att jag har både svenskt och ryskt medborgarskap så det kan bli krångligt med passkontrollen.
 

jumbooze

Medlem
Tack! Har precis bokat award med mellanlandning i DME och enligt tjejerna i Tallinn så fick man sitta kvar på planet - vilket inte stämmer. Mitt "problem" är att jag har både svenskt och ryskt medborgarskap så det kan bli krångligt med passkontrollen.
Fanns det inget via CPH? Det skulle undvika problemet i Ryssland
 

Canadien

Medlem
Tack! Har precis bokat award med mellanlandning i DME och enligt tjejerna i Tallinn så fick man sitta kvar på planet - vilket inte stämmer. Mitt "problem" är att jag har både svenskt och ryskt medborgarskap så det kan bli krångligt med passkontrollen.

Vad jag minns så var det bara manuell kontroll av att namn i pass stämde med boardingkort så ingen ingående dataslagning, men de kan förstås ha gjort det i förväg när de fått APIS.
 

Grusja

Medlem
Vad jag minns så var det bara manuell kontroll av att namn i pass stämde med boardingkort så ingen ingående dataslagning, men de kan förstås ha gjort det i förväg när de fått APIS.
Man måste alltid vara på hugget när det gäller mitt fosterland ;)
För att passa på och lära mig något nytt idag: borde inte DME-stopp synas när man gör den temporära bokningen via SAS-hemsidan?
 
Toppen