Singapore Airlines First Class till Osaka via Singapore [Bildrapport]

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Jonas C, 30 Juni 2018.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jonas kom i F till SIN och hade en anslutning vidare i business samma dag. Vad jag sett så det varit lite olika bud om man kommer in eller inte när flyger vidare i business. Men här verkar det ha funkat.

HammertimeLH44 gillar detta.
  2. Patrik_82

Patrik_82 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig +1 i slutet av April.
    Ankom SIN i F från CPH, skulle flyga vidare till BKK med SQ i business class .
    Inga problem att komma in i Private Room.

henrik l gillar detta.
  3. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för en fin rapport!

Jag ska själv göra en awardresa (Miles and More) med SQ First SIN-CPH och vidare på samma bokning CPH-ARN med SK ekonomiklass. Har jag som statuslös någon tillgång till lounge på Kastrup då?

jumbooze gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Mikkeller loungen är öppen för alla, oavsett flygbolag, status och klass man flyger i...

Fritidsforskare, henke12, squeezen och 4 andra gillar detta.
  5. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska jag tolka det som att svaret på min fråga är nej?

6. Jag tolkar det helt tvärt om, dvs att alla är välkomna. Om du har Priority Pass finns det ytterligare lounger du kommer in på.

7. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkomna till Mikkeller men tror det menas att man inte är välkommen till nån "gratis" lounge. Såvidare man inte kommer in i SAS loungen med inkommande boardingkort så är svaret troligtvis nej vad jag kan se. Antar att frågeställaren inte har PP-kort eller motsvarande.

Johan Gott gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har ingenting aning om sas loungen, hoppas någon annan har svar. Man brukar inte ha access on arrival

Johan Gott gillar detta.
  9. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag misstänkte att jag inte skulle ha tillgång till SAS-loungen men ville undersöka möjligheten eftersom min resa fortsätter till ARN och att det då eventuellt fanns en liten chans att det inte skulle räknas som ”on arrival”.

10. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon chans att komma in i Private room om man anländer med First och sedan vidare med SQ ekonomi?
    Har en bokning nästa år men tyvärr inte platser i C till MLE

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!