Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

aruba1

Medlem
Ringde SAS idag och pratade med två olika agenter och det verkar som om ingen tillgänglighet längre finns i First mellan CPH-SIN efter den 1/6 2019 trots att indikationen i ExpertFlyer säger F4. Provade med andra datum i Mars, April och Maj. I samtliga exempel fanns tillgång till två First platser. Hoppas att det är något tillfälligt. Ska även prova att ringa Tallin imorgon.
 

gneken

Medlem
Gjorde samma sak, frågade SAS om först på datum X och Y.
Dagen därpå ringde jag Tallinn och då hittade de på datum X.
Ringde SAS idag och pratade med två olika agenter och det verkar som om ingen tillgänglighet längre finns i First mellan CPH-SIN efter den 1/6 2019 trots att indikationen i ExpertFlyer säger F4. Provade med andra datum i Mars, April och Maj. I samtliga exempel fanns tillgång till två First platser. Hoppas att det är något tillfälligt. Ska även prova att ringa Tallin imorgon.
 
Jag hittade ett datum där det fanns 3 revenuebiljetter i förstaklass Singapore-Köpenhamn. Jag ringde vanliga SAS-telefonkundtjänsten och bad dem bekräfta att det fanns en ledig Eurobonus-plats, men det fanns ingen ledig plats enligt mannen jag talade med. Jag frågade då chatten om samma sak och de bekräftade att det fanns en ledig plats och mycket riktigt kunde jag boka biljetten idag. Alltså, lita inte för mycket på kundtjänsten.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Finns (fanns?) 1 ledig plats 27 Mars

Från CPH
Det är väl bara att kolla med ITA Matrix kalendersök när det finns lediga platser? Det verkar ju stämma med vad som fakiskt är bokningsbart (inte vad telefonkundtjänsten säger är bokningsbart).
ITA.png


ITA2.png
 

Blueheart

Ny medlem
Ringde igår för att boka en First från CPH med avresa från ARN.
Agenten sa att det inte fanns first men det visade sig att hon endast kollade resan från Arlanda och inte specifikt från CPH.
Gick in på Singapore Airlines sida och det stod 4 lediga platser så antog att två biljetter skulle kunna bokas via Bonusresa.

Ringde upp och ändrade om till First. Hemvägen blir Business via DME. Har flugit den sträckan tidigare och det var väldigt bekvämt.
 

Irene

Medlem
Hej!
Snart är det dags för mig att flyga SQ First - ARN-CPH-SIN.
Får men SQ eget First Class boarding kort eller blir det en utskrift från egen dator som gäller hela vägen?

(PS Jag skulle vilja behålla boardingkortet som ett minne bland fotona).
 

palmen

Moderator
Hej!
Snart är det dags för mig att flyga SQ First - ARN-CPH-SIN.
Får men SQ eget First Class boarding kort eller blir det en utskrift från egen dator som gäller hela vägen?

(PS Jag skulle vilja behålla boardingkortet som ett minne bland fotona).
Du kan alltid gå ut i Köpenhamn och få ett riktigt boardingkort utskrivet där, jag är tveksam att de skulle ha det i Stockholm. Eventuellt får du nya "riktiga" boardingkort i gaten i Köpenhamn.
När jag flög så startade jag i Köpenhamn och gjorde checkin där och fick således korrekt boardingkort direkt.
Skriva ut boardingkortet från egen dator känns omständigt, gör det på flygplatsen i en automat eller vid business checkin på Arlanda.
 

kristerj

Medlem
Jag fick ett nytt boardingkort vid gaten, när jag åkte för ett par veckor sedan. Hade fått boardingkort av SAS när vi checkade in i Göteborg, men det skulle bytas ut. Gå till gaten och be dem skriva ut ett nytt åt dig en stund innan boardingen börjar, så får du ett fint Singapore Firstkort att spara.
 
Toppen