Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

rnh

Medlem
Har någon hittat ett bra sätt att söka tillgänglighet på Internet, eller är det bara genom Tallinn som gäller?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Är det någon som vet om man har tillgång till The Private Room om man flyger CPH-SIN Fist och sedan vidare SIN-BKK (finns inte First)?
Ja, det borde du ha, åtminstone om SIN-BKK är med SQ.
Var någon på FlyerTalk som sa att ankommande med F har tillgänglighet, och även avgående inom 24h om det också är SQ. Skulle vara en ej utskriven men ”officiell” hållning.

Jag fick tillgång vid SIN-(SQ F)-CGK-(SQ F)-SIN-(SQ C)-ICN, både ankommande från Jakarta, men även dagen efter då jag avgick till Seoul.
 

squeezen

Medlem
Har någon hittat ett bra sätt att söka tillgänglighet på Internet, eller är det bara genom Tallinn som gäller?
kikat på både expertflyer och united, inte sett något tillgängligt där ännu, kanske inte hittat rätt datum dock.. vore intressant få rapport från någon som faktiskt igenom bokning om de kunde se i förväg... jag tänker ringa tallin imorgon och se om jag kan få till det iaf. (trots jag inte sett något idag på någon sökmotor).
 

Lollet

Medlem
kikat på både expertflyer och united, inte sett något tillgängligt där ännu, kanske inte hittat rätt datum dock.. vore intressant få rapport från någon som faktiskt igenom bokning om de kunde se i förväg... jag tänker ringa tallin imorgon och se om jag kan få till det iaf. (trots jag inte sett något idag på någon sökmotor).
När jag prata med dem kl 17 så fanns det iaf 1 plats CPH-SIN den 29/12
 

famhanssons

Medlem
Ja, det borde du ha, åtminstone om SIN-BKK är med SQ.
Var någon på FlyerTalk som sa att ankommande med F har tillgänglighet, och även avgående inom 24h om det också är SQ. Skulle vara en ej utskriven men ”officiell” hållning.

Jag fick tillgång vid SIN-(SQ F)-CGK-(SQ F)-SIN-(SQ C)-ICN, både ankommande från Jakarta, men även dagen efter då jag avgick till Seoul.
Det låter lovande. Naturligtvis måste det vara med SQ eftersom *A First INTE har tillgång.
 

palmen

Moderator
Har gjort en bokning nu för att säkra upp möjligheten om det nu bara är något temporärt.
Passade på att fråga om det fanns något på SIN-LAX/SFO men där kunde de inte hitta något under en månad när de tittade så jag gissar att det ej är möjligt att boka. Skulle vara bra att veta om det gick att boka på SIN-HKG också eller om det bara är Köpenhamn som det fungerar för.
 

Dr. Miles

Expert
Har gjort en bokning nu för att säkra upp möjligheten om det nu bara är något temporärt.
Passade på att fråga om det fanns något på SIN-LAX/SFO men där kunde de inte hitta något under en månad när de tittade så jag gissar att det ej är möjligt att boka. Skulle vara bra att veta om det gick att boka på SIN-HKG också eller om det bara är Köpenhamn som det fungerar för.
Om det fungerar endast på Köpenhamn-Singapore v.v., kan det vara så att Singapore Airlines inte har markerat på den här linjen som "får ej boka First class award med andra bonusprograms poäng" i deras system.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Har gjort en bokning nu för att säkra upp möjligheten om det nu bara är något temporärt.
Passade på att fråga om det fanns något på SIN-LAX/SFO men där kunde de inte hitta något under en månad när de tittade så jag gissar att det ej är möjligt att boka. Skulle vara bra att veta om det gick att boka på SIN-HKG också eller om det bara är Köpenhamn som det fungerar för.
Gjort en bokning "nu" vad innebär det? Eller du menar att det gjordes under Talilns öppettider?

Edit: @palmen såg din post i tråden om lyckade bokningar och inser det ej va amex. Därmed har jag svaret varför ”nu” funkade
Hur ser det ut på det andra B77W rutterna:
LHR-SIN
FRA-SIN
MUC-SIN?
expertflyer visar A350 på MUC iaf under sommaren...
Skärmavbild 2018-02-27 kl. 20.54.16.png



edit: felciterat innan
 
Last edited:

Lollet

Medlem
Har gjort en bokning nu för att säkra upp möjligheten om det nu bara är något temporärt.
Passade på att fråga om det fanns något på SIN-LAX/SFO men där kunde de inte hitta något under en månad när de tittade så jag gissar att det ej är möjligt att boka. Skulle vara bra att veta om det gick att boka på SIN-HKG också eller om det bara är Köpenhamn som det fungerar för.
Jag åker vidare i business till HKG på min bokning, det fanns ingen First för mig att välja, men jag frågade iof endast om samma dag.
 
Toppen