Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

P-L

Medlem
Hur var det egentligen med skatter och bränsletillägg på SQ flygning mellan CPH-SIN i First? Var det någon som fick sänkta avgifter eller var det ”Fake News”? När jag ringde Tallin för att kolla fick jag svaret att skatterna och avgifterna var korrekta på min bokning, 3393 kr mellan ARN-SIN via CPH.
Jag fick 699 för CPH-SIN-AKL-SIN-CPH, CPH-SIN-CPH skulle landa på ca 400 kr enligt agenten.
 

Capa

Medlem
Hur var det egentligen med skatter och bränsletillägg på SQ flygning mellan CPH-SIN i First? Var det någon som fick sänkta avgifter eller var det ”Fake News”? När jag ringde Tallin för att kolla fick jag svaret att skatterna och avgifterna var korrekta på min bokning, 3393 kr mellan ARN-SIN via CPH.

Jag pratade med Kristina precis angående detta. Hon bekräftade att SAS först tog bort bränsletillägget för SQ men har nu ändrat tillbaka igen. Så det är status quo jämfört med för ett par veckor sedan. Min T/R ARN-AKL kostar ca 3.300 kr pp.
 

Alf

Medlem
De naiva har ju infört flygskatt för alla resor som börjar i Sverige. Danskarna är ju inte riktigt lika naiva.

Nja, är det så? Resan med Singapore utgår ju från CPH, då är det väl bara flygskatt på sträckan ARN-CPH, eller har jag fel. Dessutom är flygskatten inte så himla hög och är väl bara på utresan.
 

ekf

Medlem
Nja, är det så? Resan med Singapore utgår ju från CPH, då är det väl bara flygskatt på sträckan ARN-CPH, eller har jag fel. Dessutom är flygskatten inte så himla hög och är väl bara på utresan.
Flygskatten tas ut på alla resor ex-Sverige och beräknas på avståndet till destinationen, så flyger du ARN-CPH-SIN-AKL så får du betala svensk flygskatt på distansen ARN-AKL.
 

NotRyan

Medlem
Flygskatten tas ut på alla resor ex-Sverige och beräknas på avståndet till destinationen, så flyger du ARN-CPH-SIN-AKL så får du betala svensk flygskatt på distansen ARN-AKL.
Så kan det absolut INTE bli när ARN-CPH är separat biljett som skrevs ovan.
 
Toppen