Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 27 Februari 2018.

1. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minst 353 dagar är ett faktum på SQ

Gus gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det brukar nämligen vara så att det bolag man bokar hos (säg SAS) laddar alla flighter samtidigt, även awards från andra bolag. Därför är det helt klart intressant om SAS lägger upp awards från andra bolag "i förtid".

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Men det är ju inte sas som lägger upp Singapores awards, det är ju Singapore som väljer när och hur många de gör tillgängliga för sina partners.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men det har inte spelat någon roll. Jag sitter bara med mobilen just nu så jag orkar inte googla fram referenser.

5. Det spelar ingen roll om Singapore Airlines släpper awardplatser tidigare än 330 dagar före avgång eller inte.
    Eftersom SAS EuroBonus medlemsvillkor säger att biljettens giltighetstid är max 330 dagar, så bör man inte kunna boka en bonusresa som är längre bort än 330 dagar från dagens datum.

Membership conditions in EuroBonus - SAS

agehall gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är dock fullt möjligt, har kunnat boka 337 dagar framåt i tiden utan problem vid 2 tillfällen.

Gus gillar detta.
  7. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis bokat SQ F en bra bit längre fram än 330 dagar (mar -19), problemet är att de inte tillåter dubbel open-jaw, så tänkte man ha open-jaw i andra änden blir det knepigt om inte awards för anslutningarna (ARN-CPH, t.ex.) har öppnats upp.

Gus, guran och Canadien gillar detta.
  8. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen när blev SAS hemsida något att lita på?

Gus gillar detta.
  9. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nån som lyckats få award seat när Expertflyer visar F2?

10. B77W

B77W Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frugan och jag snackar om att försöka få till en resa i First till Melbourne feb 19. Har för stunden 220.000 EuroBonus poäng vilket jag åtminstone hoppas kan räcka. Frågan är hur man bokar? Har läst om att många skriver om "Tallinn. Har du pratat med Tallinn?" - det gör mig riktigt förvirrad.

Vad är de bästa stegen för att påbörja en sådan här resa/bokning? Tack på förhand!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!