Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 27 Februari 2018.

1. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här sitter jag med kranvatten i en gammal LOKA-flaska på kontoret, inte alls avundsjuk... :rolleyes:

Gus, aruba1, Von Wiffen och 3 andra gillar detta.
  2. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte helt relaterat till ämnet men jag har hört att SAS nu tagit bort bränsletillägg på awardbokningar som endast innehåller Singapore Airlines & SAS, ska även vara så med bokningar som bara innefattar Singapore Airlines. För att få refund på avgiften behöver man tydligen göra en ändring i bokningen.

Gus, Ludvig Skalme och Jakob Österberg gillar detta.
  3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan någon bekräfta att detta stämmer och gäller även redan beställda resor innan man ringer Tallin för ändring av biljetter.

Jakob Österberg gillar detta.
  4. Capa

Capa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    intressant. Vad menas med nu? Är det nu som idag eller nu som i för en månad sedan?

5. perhording

perhording Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Vet inte om det hänger ihop, men jag bokade just om följande resa i business class:

CPH-SIN-MEL (SQ+SQ) // MEL-SIN-CPH-ARN (SQ+SQ+SK) till
    ARN-LHR-BKK-MEL (SK+TG+TG) // returen oförändrad.

Resultatet blev 470 kr billigare i skatter/avgifter, vilket förvånade mig lite eftersom jag fått uppfattningen att LHR är en "dyr" flygplats. Dessutom borde den svenska flygskatten på 400 kr tillkommit eftersom vi nu flyger från ARN istället för CPH, så någonstans har det försvunnit avgifter i alla fall. :)

Edit: Moderator får gärna flytta till annan lämplig tråd om det känns allt för OT.

Last edited: 16 Mars 2018
    Gus gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Jag har åkt SQ First på SIN-MNL och SIN-CGK, men då har det varit på 773 och 772 med first.

TomJ gillar detta.
  7. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bekräfta. Gjorde precis ändringen och fick tillbaka på skatterna.

jumbooze gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bekräftades med besked ;)

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske tur att jag inte bokade Thai First på samma resplan trots allt. Fick tillbaka 2333 SEK i bränsletillägg, vilket man tackar för :)

011430121 och JSQ gillar detta.
  10. P-L

P-L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade CPH-SIN-AKL-SIN-CPH idag där skatter landade på 699 SEK. CPH-SIN-CPH kostade ca 400 i skatter.

Tostarp, Ludvig Skalme, JimmyH och 5 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!