Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

ELOS

Medlem
Tänk om nyheten blir att de sätter in A380 på Köpenhamn?!? En så storslagen presskonferens som annonseras låter som överdriven för att säga att man tar bort första klass och sätter in en mindre maskin 7 dagar i veckan.....
 

Canadien

Medlem
Tänk om nyheten blir att de sätter in A380 på Köpenhamn?!? En så storslagen presskonferens som annonseras låter som överdriven för att säga att man tar bort första klass och sätter in en mindre maskin 7 dagar i veckan.....
Eller att stora nyheten är att alla 4 platser i First går till Eurobonus, plus 24 platser i Business på varje avgång. Eller att alla kommer vinna på lotto nästa vecka.
 

ELOS

Medlem
....det diskuterades nämligen som en möjlighet av SQ 2014 kanske vissa dagar i veckan....de lär ha en överkapacitet på A380 med leasingavtal som inte kan brytas. De kunde bryta några leasingavtal med som sålde vidare de 2 planen till portugisiska HiFly
….eller att de bestämmer att SAS och Singapore Airlines kör varannan dag var så att SAS börjar direktlinje till Singapore vissa dagar i veckan så kan vi köra på Mastercard Premium Award till Singapore....

Hittade detta meddelande på Routesonline där det framgår att skiften av flygtyp sker i samband med säsongsväxling. Utifrån detta skulle Singapore Airlines sommarsäsong gå från 1 maj till 31 oktober och vintersäsong 1 november - 30 April, dvs 6 månader i stöten.
Skulle det bli en försämring till A350 kan vi alla fall hoppas att första klass bokningarna är säkrade till 30 april....
 
Last edited:

Myllys35

Medlem
Detta är ju dock väldigt likt det som diskuterades en hel del i denna tråd.
Vilka rättigheter har jag att bli ombokad på en SAS-award när de ställt in/bokat av mig? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Mycket troligt att man har dessa rättigheter, men minst lika troligt att flygbolaget kommer att krångla/vägra...

Jag har inte koll på hur just SQ brukar förhålla sig till förordningen, men det finns säkert någon annan här som råkat it för trubbel på en SQ-flight.

Det finns ju dock goda möjligheter att driva frågan via både ARN och domstol om de krånglar :cool:
 
Nja, det är väl bara i ena riktningen för icke-EU-bolag?
Ja, det stämmer nog, resor från Singapore till EU-land med non-EU carrier täcks inte av EU261/2004. Vi som har sådana bonusresor inbokade får nog hoppas att det finns/släpps bonusplatser i förstaklass till andra europeiska städer, det lär nog vara vårt enda hopp. Det positiva i eländet är att Tallinn brukar vara medgörliga i sådana här situationer, om man kan hitta alternativa bonusplatser, och de brukar inte debitera ombokningsavgift.
 
Toppen