Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

gneken

Medlem
Om du väntar till den 20:e så kanske vi kan ge en mer kvalificerat gissning? Jättesvårt att ge konkreta svar eftersom det finns:
1. Ingen bekräftat information om ett byte sker
2. Om ett byte sker, vet vi inte NÄR det i så fall sker

Mitt tips är som ovan: sitt lugnt i en sex dagar ;)
Vänta och se vad som händer. Men skulle inte tro att bytet är möjligt utan att boka om. Du lär bli flyttad till C istället. Men nästa vecka vet man väl mer.
Blir att vänta såklart, men direkt när man läste detta började alla typer av alternativ flygs runt i huvudet då min bokade first first kanske blir lite drabbad. Men som ni säger, allt fram tills den 20.e är bara gissningsr. Sitter lugnt och väntar nu ;)
 
När jag åkte rutten i förra veckan från CPH till SIN var vi tre i F-kabinen med mig. De andra verkade vara betalande passagerare, men troligen inte danskar.
 

fcx

Medlem
Har man en bokning CPH-SIN och blir nedgraderad så har man ju trumf med EU261 på hand och kan gå direkt på SQ för ersättning eller ombokning.
 

squeezen

Medlem
Nä, men det borde vara ett klockrent case för 70% kompensation för nedgradering.

Nu börjar det kanske bli OT, men:

Även om de betalar tillbaka poängen som är mellanskillnad mellan F och C?

Du menar att man proaktivt ”ger dem valet” att boka om mig till annan first, alternativt betala 70% av kostnad i kompensation?
Och hur mäts det när resan är betald i EB poäng?
 

Myllys35

Medlem
Nä, men det borde vara ett klockrent case för 70% kompensation för nedgradering.

Nu börjar det kanske bli OT, men:

Även om de betalar tillbaka poängen som är mellanskillnad mellan F och C?

Du menar att man proaktivt ”ger dem valet” att boka om mig till annan first, alternativt betala 70% av kostnad i kompensation?
Och hur mäts det när resan är betald i EB poäng?

Förordning 261/2004 gäller även för bonusresor. Vid nedgradering ska flygbolaget ersätta 75% av biljettkostnaden. Således en återbetalning av poäng i detta fall.

Det är såklart möjligt att komma överens om annat med flygbolaget, exv rerouting men då faller rätten till ersättning.
 

Thornado

Medlem
Förordning 261/2004 gäller även för bonusresor. Vid nedgradering ska flygbolaget ersätta 75% av biljettkostnaden. Således en återbetalning av poäng i detta fall.

Detta är ju dock väldigt likt det som diskuterades en hel del i denna tråd.
Vilka rättigheter har jag att bli ombokad på en SAS-award när de ställt in/bokat av mig? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Mycket troligt att man har dessa rättigheter, men minst lika troligt att flygbolaget kommer att krångla/vägra...
 
Detta är ju dock väldigt likt det som diskuterades en hel del i denna tråd.
Vilka rättigheter har jag att bli ombokad på en SAS-award när de ställt in/bokat av mig? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Mycket troligt att man har dessa rättigheter, men minst lika troligt att flygbolaget kommer att krångla/vägra...
När jag hör Eurobonusresa och nedgradering i samma mening så tänker jag omedelbart på Thai och rutt utanför EU. Men nu handlar det om en rutt till/från en EU-destination och då gäller ju EU261/2004.
 
Toppen