Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ELOS, 14 November 2018.

1. ELOS

ELOS Medlem

Hej
    Vet inte om det bara är jag som noterar denna nyhetsrubrik på www.check-in.dk
    Om detta blir verklighet är våra first award bokningar med Singapore Airlines hotade. Strategi vid ev. nedgradering?

Samosaguas gillar detta.
  2. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer info den 20 november. Hur snabbt kan ett sådant här byte genomföras? Har en resa i F om knappa två månader, vore riktigt trist att gå miste om den.

3. ELOS

ELOS Medlem

Strategin borde ju vara att begära rerouting via annan hub som har first t.ex. Frankfurt, Paris, Zurich, London. Att de sedan inte gör det utan visst motstånd tror jag man kan förvänta sig....

Last edited: 14 November 2018
    Samosaguas gillar detta.
  4. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är dessutom 6 säten färre i Business på A350.

5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är iallafall fortfarande bokningsbart i F så de har ej börjat blocka availability. Tråkiga nyheter, får hoppas på fördelaktig ombokning och sitta still i båten.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har någon uppgifter om hur bra de lyckats sälja F på denna sträckan? Får känslan av att det varit relativt lätt för Eurobonus att hitta platser trots att det är så liten kabin.

Sir Lemon gillar detta.
  7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, förutspådde inte @Senator detta när det annonserades att SQ skulle börja flyga med First till Köpenhamn? :)

Fritidsforskare och flonken gillar detta.
  8. NTA

NTA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort CPH-SIN ett par gånger i år, både i F och C. F är aldrig full. Sista två gångerna jag flugit F har det bara varit jag i kabinen. Så dem gör nog rätt i att försöka fylla C på en A350 istället.

Canadien gillar detta.
  9. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och jag som i dagarna fick till en grym bokning i oktober -19 i F på väldig passande datum.....

10. Magnus Lindskog

Magnus Lindskog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här var ju inte alls bra, har inte min F-resa bokad förrän i augusti 2019 så det känns ju väldigt tveksamt om den blir kvar...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!