Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

Alf

Medlem
Varför går det inte att nyttja Book the Cook på SIN-CPH? Jag har uppfattat deras marknadsföring som att det erbjuds på alla First flighter ut från följande destinationer.

Book the Cook

Det går utmärkt, men du kanske är ute i för god tid?

När jag går in på min bokning går det inte att boka Book the Cook på sträckan CPH-SIN, däremot går den att boka på hemresan från SIN-CPH. Det är möjligt att det är för tidigt eftersom bokningen är i början av november. Fast det borde ju inte gått att boka på returen heller i så fall.
Standardmenyn får jag inte heller upp för flygningen men det beror nog på att det är för långt i förväg.
 

palmen

Moderator
När jag går in på min bokning går det inte att boka Book the Cook på sträckan CPH-SIN, däremot går den att boka på hemresan från SIN-CPH. Det är möjligt att det är för tidigt eftersom bokningen är i början av november. Fast det borde ju inte gått att boka på returen heller i så fall.
Standardmenyn får jag inte heller upp för flygningen men det beror nog på att det är för långt i förväg.
Book the cook erbjuds inte från alla destinationer, Köpenhamn är en av dom
Book the Cook

Det går dock bra att boka i motsatt riktning
 
Jag mejlade SQ i Köpenhamn/CPH och frågade när man som tidigast kan boka Book the Cook måltid.
Fick svar att tidigast 3 månader innan :)
Singapore Airlines skrev:
Dear Mr. Ekman,

You need to wait until 3 months prior departure, as the menu can change if should book earlier.

Wish you a pleasant flight.
 

Alf

Medlem
Jag mejlade SQ i Köpenhamn/CPH och frågade när man som tidigast kan boka Book the Cook måltid.
Fick svar att tidigast 3 månader innan :)

Som skrivits tidigare går det inte att boka från CPH. Jag har mindre än 3 månader till min avresa och jag kollade nyss och det går inte att boka Book the Cook. Det går bara att boka specialmåltider och det är inga kulinariska upplevelser. Däremot har det hela tiden gått att boka det på återresan från SIN.
 

Canadien

Medlem
Som skrivits tidigare går det inte att boka från CPH. Jag har mindre än 3 månader till min avresa och jag kollade nyss och det går inte att boka Book the Cook. Det går bara att boka specialmåltider och det är inga kulinariska upplevelser. Däremot har det hela tiden gått att boka det på återresan från SIN.

Det står tydligt på Singapore Airlines hemsida för book the cook från vilka flygplatser det gäller.
 
Som skrivits tidigare går det inte att boka från CPH. Jag har mindre än 3 månader till min avresa och jag kollade nyss och det går inte att boka Book the Cook. Det går bara att boka specialmåltider och det är inga kulinariska upplevelser. Däremot har det hela tiden gått att boka det på återresan från SIN.
Jupp det vet jag, vi flyget HKG-SIN, SIN-CPH.
Men det är till SQ´s kundtjänst i CPH man blir hänvisad till om man väljer sverige.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Tycker ni generellt sett att det är bättre, sämre, eller ingen skillnad med book the book jämfört med den vanliga menyn? Ska inom kort flyga SIN-BKK i Business och det är första gången jag får chansen att använda book the cook.

Finns cirka hundra rätter att välja mellan! Som konsument ger det mig bara ångest. Hade föredragit 10 rätter ;)
 
Toppen