Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

LPC123

Medlem
Jag tycker det är spännande att folk "hänger på låset" sådär sex veckor innan sin resa för att kolla vad det blir för mat på resan :p Bara på BC.se :D

Gissar ingen kräver att kvarterskrogen eller lunchmatsalen på jobbet lägger ut lunchmenyn sex veckor innan? :confused:
Håller med dig helt och fullt :) måste dock erkänna att jag är en av dom som kollat detta i god tid innan avresa :) blir lite pikad av frugan som inte alls förstår varför :)
 

Gus

Medlem
Jag har inte beställt Yummy till kidsen själv. Funkar inte från CPH, så där blev det 'ordinär' child meal, vilket inte var dumt iofs. Det uppskattades. På hemresor mitt i natten har det aldrig riktigt varit läge att fixa Yummy meal eller motsvarande då sömn är prio.

Btw. även lillkillen fick trerätters :)
Visa bifogad bild 100060

Jag citerar dig här istället för i tråden Måste akut avboka resa, vilket försäkringsbolag? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Alltid trevligt med 3-rätters, även för de små :). Jag måste ge en eloge till Singapore Airlines för att man kan välja inte mindre än tre olika måltider för infants! :) Sonen kommer vara närmare 2 på resan och han har en mer vuxen smak än 4-åringen :D. Så jag har valt "child meal for infants" till honom, de vanliga burkarna man brukar få hade han inte ätit av alls.

Screenshot_20191119-145057_Chrome.jpg


Hur beställer man Yummy till barn som reser business? Hittar inte det valet i book the cook
Längst ned på book the cook finns en flik som heter Yummy!

Screenshot_20191119-145448_Chrome.jpg
 

igelkotten

Medlem
Jag tycker det är spännande att folk "hänger på låset" sådär sex veckor innan sin resa för att kolla vad det blir för mat på resan :p Bara på BC.se :D

Gissar ingen kräver att kvarterskrogen eller lunchmatsalen på jobbet lägger ut lunchmenyn sex veckor innan? :confused:

Har en SAS Business i borjan av nasta ar - kanns som katastrof att jag inte kan fa forbestalla ratter till flyget. Tjejen som enbart flugit SQ i business kunde inte tro det var sant.... :D
 

Senator

Moderator
Håller med dig helt och fullt :) måste dock erkänna att jag är en av dom som kollat detta i god tid innan avresa :) blir lite pikad av frugan som inte alls förstår varför :)

Har en SAS Business i borjan av nasta ar - kanns som katastrof att jag inte kan fa forbestalla ratter till flyget. Tjejen som enbart flugit SQ i business kunde inte tro det var sant.... :D

Det var lite skämtsamt, men samtidigt gillar jag engagemanget! Det är vad BC handlar om. :p

Men om vi ser detta från både kundupplevelse, kostnader och miljötänk skulle jag nog gärna se alla flygbolag göra ett par saker i affärsklass och Förstaklass:
1. Flytta mat primärt till loungen på kvällsfligher a la British Airways "Pre-flight dining" eller med United Polaris/Air Canada Suite i åtanke
2. Kombinera detta med att "all" mat skall förbeställas för att minimera matsvinn. Öka fönstret för ändring till 4t innan avgång. Tekniken och infrastrukturen finns för detta
3. Man väljer om man äter i loungen eller ombord senast 4t innan avgång
4. Lastar mat för de som är i transit eller för de som bokar sent. Det skall finnas mat ombord, men syfte är en mer effektiv leverans och minimera matsvinn

Jag har läst en del debatter härinne där medlemmar blir upprörda när deras förstahandsval inte finns. De som har status tycker man skall få välja först, medan de som inte har status blir sura när det antyds att man är nedprioriterade. "Jag har visst köpt min affärsklassbiljett så jag är lika viktig som någon annan". Det här löser man vid att välja innan man kommer upp i luften. Det känns väldigt omodernt att behöva lasta så alla kan välja allt.

Jag kan förstå om man är "old school" och vill ha super-duper-flexibilitet ombord eftersom att flyga affärsklass är någon form av högtidlig upplevelse. Jag förstår det. Men världen förändras, och använd teknologi att lösa detta vid att erbjuda alternativ med flera touch-points på vägen, som stänger så sent som möjligt.

#mytwocents
 

Gus

Medlem
Den finns inte på mina segment, sista är "WESTERN". Är det bara på barnen denna syns? Kanske mina barn är reggade som adult i bokningen eftersom den är för poäng.
Ja, det syns bara på barnens sida. Bokade du barnen som vuxen eller barn? Jag bokar alltid mina barn som barn eftersom det oftast blir lite lägre skatter då.
 

Gus

Medlem
Någon som har koll på Singapores Satay-spett? Serveras de alltid som canape/förrätt i business? Jag är otroligt nyfiken på spetten (framförallt såsen) och funderar på att beställa dem i Book the Cook. Men om de serveras som förrätt så känns det lite onödigt. (Jag kan nu se menyn för min flight men endast varmrätterna syns, ej förräter).

Jag har en flight, Singapore-Brisbane som avgår kl 00:55, då verkar det vara någon supper-meny så då räknar jag inte med att Satay finns? Men på sträckan Sydney-Singapore med avgångstid kl. 21:35 kanske den finns? Finns det även Satay på kortare sträckor, som tex Jakarta-Singapore?
 
Toppen