Senaste nytt

Singapore Airlines - Book the Cook

igelkotten

Medlem
2FB468A6-3704-4B3D-9A71-A123A3B7FF82.jpeg

Lobster thermidor. Helt okej. Riset väldigt gott och hummern tillagad väl. Lite tråkigt kryddad, men det tycker jag trots allt om det mesta i det franska köket. I fortsättningen håller jag nog mig till de asiatiska rätterna i book the cook.
 

igelkotten

Medlem
55427352-3440-4396-880A-2CE3E6D1644F.jpeg

Bharwan paneer soweta with bajra aur matar ke pulao. Riktigt riktigt bra. Som med det mesta ur det indiska köket är det väldigt gott, men med noll Instagramfaktor.
 

Jönsson

Medlem
Visa bifogad bild 92623
Bharwan paneer soweta with bajra aur matar ke pulao. Riktigt riktigt bra. Som med det mesta ur det indiska köket är det väldigt gott, men med noll Instagramfaktor.
Det går ju faktiskt, bevisligen, att med lite ambition lägga upp indisk mat snyggt också. Den klassiska skolbespisningsuppläggningen är dock det traditionella och det vanligt förekommande på allt från gatukök till budgetrestauranger och tydligen också i ”fine dining” på First/business serveringar. ;)
 

Tjaeng

Medlem
Visa bifogad bild 92622
Lobster thermidor. Helt okej. Riset väldigt gott och hummern tillagad väl. Lite tråkigt kryddad, men det tycker jag trots allt om det mesta i det franska köket. I fortsättningen håller jag nog mig till de asiatiska rätterna i book the cook.

När man spenderar X tid och pengar till att ta fram en specialdesignad tallrik för ombordsservering men till slut landar i en porslingrej som ser ut som ett folietråg...
 

Vindpilen

Medlem
Jag försöker förstå hur det här fungerar och vad man bör välja.
Ska flyga CPH-SIN First och sedan SIN-BKK Business.

När jag går in på bokningen så verkar jag inte kunna göra något val för book the cook på First-resan men på Business-resan går det bra.

Gör jag något galet? Vad anser ni är bästa valen att faktiskt göra i form av matväg?
 

Abbs

Medlem
Jag försöker förstå hur det här fungerar och vad man bör välja.
Ska flyga CPH-SIN First och sedan SIN-BKK Business.

När jag går in på bokningen så verkar jag inte kunna göra något val för book the cook på First-resan men på Business-resan går det bra.

Gör jag något galet? Vad anser ni är bästa valen att faktiskt göra i form av matväg?
Finns Book the cook från Köpenhamn?
 

palmen

Moderator
Jag försöker förstå hur det här fungerar och vad man bör välja.
Ska flyga CPH-SIN First och sedan SIN-BKK Business.

När jag går in på bokningen så verkar jag inte kunna göra något val för book the cook på First-resan men på Business-resan går det bra.

Gör jag något galet? Vad anser ni är bästa valen att faktiskt göra i form av matväg?
Som andra påtalat så finns inte Book the Cook från alla destinationer, Köpenhamn är en av dessa. Därav kan du inte boka det i First från Köpenhamn.
Jag har bara åkt från Singapore när alternativet har funnits.

Vad du ska välja är upp till dig, är en relativt kort flight så om ditt val blir "fel" är det inte hela världen. Jag beställde in Hamburgare på samma sträcka, var sedan inte hungrig när ja gvar ombord så fick knappt i mig den. Var ju inte den bästa burgare man ätit direkt, var mer en kul grej att testa i luften.
 

Vindpilen

Medlem
Som andra påtalat så finns inte Book the Cook från alla destinationer, Köpenhamn är en av dessa. Därav kan du inte boka det i First från Köpenhamn.
Jag har bara åkt från Singapore när alternativet har funnits.

Vad du ska välja är upp till dig, är en relativt kort flight så om ditt val blir "fel" är det inte hela världen. Jag beställde in Hamburgare på samma sträcka, var sedan inte hungrig när ja gvar ombord så fick knappt i mig den. Var ju inte den bästa burgare man ätit direkt, var mer en kul grej att testa i luften.

Det förklarar varför det såg så märkligt ut. Men med andra ord behöver jag alltså inte göra något val utan får då serverat enligt vad de har ombord på den sträckan istället?

Då gör jag något val på SIN-BKK. Kul att testa :)
 
Det förklarar varför det såg så märkligt ut. Men med andra ord behöver jag alltså inte göra något val utan får då serverat enligt vad de har ombord på den sträckan istället?

Då gör jag något val på SIN-BKK. Kul att testa :)
Beroende på när du flyger, men cirka 4-5v innan flyget ska gå så kan du på samma ställe se inflight menu, alltså det som kommer att erbjudas som huvudrätt på den sträckan. Går att se från Cph till Sin. Så har man i alla fall koll på vad man kommer kunna välja. Det ska gå att förboka även det, men vet inte riktigt hur lönt det är då jag inte vet hur många rätter av varje de tar med men finns säkert någon annan här som har bättre koll på det? Åker man bizz o sitter sent för serveringen finns säkert en poäng att göra de.
 
Toppen