Dr. Miles
Expert
Med lite trix och fix, och beroende på destination, skulle man nog kunna klämma in CX F också.
CX F ser också mycket bra ut! (bilder från deras B747)
Med lite trix och fix, och beroende på destination, skulle man nog kunna klämma in CX F också.
Jättesvårt att få in KE A380. Korean Air verkar delvis ha gått samma väg som Singapore Airlines gjorde med sin Suites och använder bara vissa speciella bokningsklasser för sin första klass på A380.
ITA placerar mig konstant i business class när jag väljer A380 flyg ICN-HKG eller hänvisar mig till KE flygningar som görs med andra flygplan (A330 eller B747).
Det jag konstaterat så här långt är följande.Detta har jag också märkt.
T ex. en enkel ex-ICN-BKK normal F fare kostar 7,560 SEK + skatter medans KE:s fare basis: ROW kostar 9,845 SEK + skatter.
Satt och lekte lite med ITA Planner igår kväll.
Fick faktiskt efter en hel del trixande ihop en lite kul rutt.
ICN-(AI F B77W)-HKG-(EK F A380)-BKK-(CX F B747)-DEL
Och tillbaka:
DEL-(SQ F B77W)-SIN-(SQ Suites A380)-HKG-(BR C A330)-TPE-(KE F A330)-ICN
Jag tror att vi behöver Gnopps hjälp för detta.En IATA biljett klarar av att hantera bokningsklasserna F, A och P, men inte R. Det borde alltså vara möjligt att klämma in KE A380 i bokningsklass A (tycker i alla fall jag), men jag får inte ITA att acceptera det.
Då är det faktiskt förmånligare att dela biljett till två.Tittat lite på ICN-DEL, ICN-BOM samt om man ev kunde sträcka det ännu lite längre bort till DXB eller DOH.
Kommer man bort till Arabiska halvön finns även BA, LH och LX att klämma in i F mellan AUH/DXB/MCT.