Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Diskussion i 'Restauranger' startad av SeaPlanePilot, 24 Februari 2013.

1. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Gratis resor till Maldiverna - Mathias har helt klart löst en bra deal för sig själv. Tror det kan bli riktigt bra.

Vad menar du med förfall att det blev ett stjärnfall? De håller ju helt ok standard och är prisvärda - men de balanserar ju på stjärnan tycker jag. Dock verkar det som det är stor omsättning på kockar och då är det ju svårt att hålla kvalite.

2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha - precis min tanke.

Kvalitén har varit väldigt skakig senaste tiden - gått så långt att jag inte längre går dit. Prisvärt, nja.

bnr och Dbodenfo gillar detta.
  3. Mitt senaste besök i Matbaren var heller inte någon upplevelse som jag kommer minnas. Nej jag väntar lite innan jag besöker igen.

4. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår dock inte varför han svärtat ner sitt namn med reklam jobb? Känns inte så trovärdig för mig! Fokusera på det han är bra på för att lyfta sitt namn istället.

Dbodenfo gillar detta.
  5. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

När var det? Jag var där dagen innan de förlorade stjärnan i slutet av februari och det var OK då och prisvärt med tanke på smak etc. Men om ni varit där senare är det ju dessvärre väldigt tråkigt - har varit ett goto ställe för mig då det varit en bra middag med stjärnkvaliete för mellan 500-1000kr/pers.

Pengar? Han väll den enda svensken som vunnit Bocuse D'Or och nu är det dags att luta sig tillbaka på Maldiverna utan att riktigt behöva betala för det - en riktigt killgissning här.

6. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att det var ett guldkorn som alltid levererade mkt bra prisvärde. Jag var nog tidigare där kanske fyra-fem gånger per år och var alltid riktigt nöjd. Mina två senaste besök tror jag var dec och februari. Ingen av dessa gånger var det i närmelsevis lika bra som det tidigare varit. Några rätter var grymma, men flertalet var snudd på trista.

Är nog rätt tydligt att ambitionerna försvann iom att han stängde matsalen. Matbaren höll nog klass ett tag till pga personalen, men det borde ha blivit allt svårare att rekrytera grym personal då matsalen stängdes.

Dbodenfo gillar detta.
  7. senaste besök var juli. Min sambo och jag båda besvikna

8. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ungefär precis det som @flum och @Senator har skrivit.
    Nu för tiden balanserar de inte alls på någon stjärna i mitt tycke. Om det beror på hög omsättning på kockar så får de väl lösa det tänker jag.
    Det var absolut ganska bra värde när det var "som förr", men nu väljer jag hellre att besöka andra restauranger.

Dbodenfo gillar detta.
  9. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Check
    Check
    Check.

Det är verkligen tråkigt när något faller på det sättet. Hade tankar på att gå dit igen men då finns det roligare ställen att spendera på.

10. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Igår intogs lunch på Frantzén som var vårt andra besök, det första gjorde vi i januari. Den gången blev vi kvar i 6 timmar vilket vi inte räknade med denna gång men det blev 6 timmar igår också. Man vill liksom inte gå därifrån.

Precis som man kan förvänta sig så är det en spännande meny med många nya smakupplevelser. Vi körde vinpaketet till och blev överraskade av hur väl det passade med söta viner till några av rätterna, bl.a. till havskräftan. Det bästa med Frantzén är helhetsupplevelsen som börjar direkt man stiger innanför dörren. Resten av vistelsen är en konstant njutning.

Vi inledde med ett glas Jacques Selosse Initial
    Frantzen 001.jpg

Frantzen 002.jpg

Frantzen 003.jpg

Råvarorna för gårdagens meny
    Frantzen 004.jpg

Frantzen 005.jpg

Frantzen 006.jpg

Frantzen 007.jpg

Frantzen 008.jpg

Frantzen 009.jpg

Frantzen 010.jpg

Frantzen 011.jpg

Frantzen 012.jpg

Frantzen 013.jpg

Frantzen 014.jpg

Frantzen 015.jpg

Avslutning med kaffe och lite godsaker. Därefter intogs lite andra goda drycker.
    Frantzen 016.jpg

Jönsson, zippan, Palazzi och 19 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!