Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Diskussion i 'Restauranger' startad av SeaPlanePilot, 24 Februari 2013.

1. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det inte löser sig med bord har jag hört bra saker om Bar Nestor. Bar Néstor - Bar familiar

Jönsson och Senator gillar detta.
  2. Vilket ställe!

Enligt Google skulle ställe öppna 20.00 igen. Men vi strosade förbi 19.40 stod en lång kö utanför och tur för oss så öppnade dom. Stället är fullt.

Köket öppnar om 8min
    Biff
    Tomatsallad
    Ost
    Kallskuret

Det är allt

EDIT:
    Och vi står utanför i ett fönster och här kommer vi äta. Ståendes

rosenstam, samet, Jönsson och 4 andra gillar detta.
  3. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fram emot en recension av denna stående middag!

4. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Hur gillade du vinet? Antar att det är en 2016?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stor upplevelse på Oaxen Krog (**) i Stockholm igår kväll. Satsade på deras shared table och hamnade med tre yngre amerikaner (som alla jobbade inom tech).

Jag har en speciell relation till Oaxen eftersom jag haft en av mina absolut mest minnesvärda krogbesök på den krogen för nio år sedan men då på ön Oaxen.

Maten denna lördagskväll var minst lika vass, oerhört vacker och lagom innovativ. Det enda störningsmomentet är all denna kringförsäljning som ska ske - bättre vin, ost, vin till ost, champagne (annars är det vatten som gäller till de åtta snacks som först serveras...), kaffe och kaffegodis osv osv.

Toppbesök väl värd de två stjärnor krogen har.

rosenstam, samet, Kevinator och 9 andra gillar detta.
  6. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Postar några bilder från besöket på Sushi Sho (*) i torsdags. Trevlig kväll men kan precis som @Agö bli lite trött på införsäljningen av extra saker. När menyn närmar sig slutet så kommer bästa bitarna av tonfisken fram och man får chansen att testa tre olika varianter (nigiri, sashimi eller en tartar med kaviar) för 200 kronor styck. Dessutom ska det säljas in olika japanska avecer efter menyn.

Trots detta en mycket trevlig kväll och många väldigt bra bitar!
    IMG_4059.JPG
    IMG_4061.JPG
    IMG_4063.JPG
    IMG_4066.JPG
    IMG_4068.JPG

rosenstam, samet, Dbodenfo och 8 andra gillar detta.
  7. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    58CEBCBD-DE4C-4D4B-81A4-8671CE0D4D64.jpeg 51E8C0E9-B0AA-4953-9AE8-8BE2F8C0CB9C.jpeg A74A2A11-0E3C-4E40-8ECA-1EA2A97C992F.jpeg 4BA9FF73-FDCE-411D-BE85-808167893ACC.jpeg 50F4D504-F74E-493B-8E83-7DCBFA9CA276.jpeg 2693AF88-4270-438A-9560-3CE43A328E47.jpeg 1F939AEB-660D-429C-9787-68BE55020BB6.jpeg 416F5849-BAED-471E-9D67-57A62D58309F.jpeg 11616809-1F14-45B8-AB35-0C81532B8AA9.jpeg
    Var i veckan i Paris och besökte då en riktigt bra restaurang. Ze Kitchen Galerie (*). En av dom bästa luncherna jag ätit på otroligt länge. En 6 rätters avsmakningsmeny med asiatiska inslag. Kan varmt rekommendera denna restaurangen. Var på några andra bra men denna var den enda med stjärna

Abbs, Jönsson, Nirster och 1 annan gillar detta.
  8. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Kan du beskriva bild #7?

9. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är fikon med en variant av flarn med en wasabiglass. Otroligt gott. Båda desserterna kom in samtidigt och man skulle ta varannan sa dom

Jönsson gillar detta.
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passade även på att slinka in på Matbaren (*) som ju alltid levererar toppkvalitet för en mkt beskedlig peng. Den rimmade torsken var det vassaste jag ätit på Matbaren genom tiderna. Plus även för majs med bearnaisesås, riktigt fräckt att äta med händerna.

rvarttinen, Dbodenfo, Abbs och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!