Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

rlager

Medlem
Fantastiskt! Om du har tid i Hong Kong, testa även Bo Innovation (som förvisso rasat till plats 90 på San Pellegrino). Var där för en månad sedan, chef's table var en grym upplevelse!

Tack för bra tips! Skall kolla upp det direkt.
 

Agö

Medlem
Tack för bra tips! Skall kolla upp det direkt.

Har inte hunnit skriva detta reportage än (ligger osannolikt långt efter) men här är ett par bilder från Bo Innovation. Vad som är roligt med detta ställe är att det inte ligger i ett hotell.

029.jpg

042.jpg

Sous-chefen med tatueringar!
 
jag säger bara..Heston har gjort det igen..Feta Ankans mat och service är något alla borde få uppleva..bara komma på en idé att skapa en glas med dryck som på ena sidan är kall och på andra varm..helt sjukt..
 

Tjaeng

Medlem
jag säger bara..Heston har gjort det igen..Feta Ankans mat och service är något alla borde få uppleva..bara komma på en idé att skapa en glas med dryck som på ena sidan är kall och på andra varm..helt sjukt..

Haha, hot and cold iced tea, my white whale... visst är den häftig... har försökt göra den själv i nån vecka. Har suttit och käkat överbliven té-gelé varje kväll. Finns recept i Big fat duck cookbook. Däri noteras bl.a att samma gelé (kan inte vara vätska då sådana hade blandat sig omedelbart) känns mer flytande när den är varm, så den kalla sidan har salivstimulerande äppelsyra (malic acid) vilket rättar till balansen.
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Fantastiskt! Om du har tid i Hong Kong, testa även Bo Innovation (som förvisso rasat till plats 90 på San Pellegrino). Var där för en månad sedan, chef's table var en grym upplevelse!

Min bästa middag i Hong Kong var på Amber i Mandarin Oriental, som inte längre är med på lisan. Men jag har inte ätit på Bo Innovation och dt var ett år sedan...
 

Agö

Medlem
Min bästa middag i Hong Kong var på Amber i Mandarin Oriental, som inte längre är med på lisan. Men jag har inte ätit på Bo Innovation och dt var ett år sedan...

Försökte med kort varsel få bord på Amber. Kört. Nästa gång ska jag ha en vecka där och testa mer.
 

Randy Marsh

Medlem
Har själv rest till Köpenhamn enbart för att äta på Noma. Det var värt vartenda krona! :)

Jag har en lång lista att beta av, bl a El Celler de Can Roca i Girona, San Sebastian (hela stan kryllar ju av kulinariska uppleveler), The Fat Duck i Bray osv. Jag var i Tokyo i höstas, men eftersom jag var där ensam så åt jag inte på någon riktig topprestaurang (åt dock på sushi Kyubey, som har haft en stjärna tidigare). Skulle gärna prova Sukiyabashi Jiro, men där verkar det dessvärre nästan omöjligt att få bord om man inte känner någon i Tokyo.
 

Agö

Medlem
Har själv rest till Köpenhamn enbart för att äta på Noma. Det var värt vartenda krona! :)

Jag har en lång lista att beta av, bl a El Celler de Can Roca i Girona, San Sebastian (hela stan kryllar ju av kulinariska uppleveler), The Fat Duck i Bray osv. Jag var i Tokyo i höstas, men eftersom jag var där ensam så åt jag inte på någon riktig topprestaurang (åt dock på sushi Kyubey, som har haft en stjärna tidigare). Skulle gärna prova Sukiyabashi Jiro, men där verkar det dessvärre nästan omöjligt att få bord om man inte känner någon i Tokyo.

Here Are the Eleven Toughest Reservations in the World (And How to Get Them) - ResyWire - Eater National
 
Toppen