Senaste nytt

Shorthaul economy class med Austrian

pitch

Medlem
Jag har åkt ARN-VIE t/r sådär 6 gånger senaste året (typ, inte mindre i alla fall), 3 ggr i business och minst 3 i economy som jag kommer på. Och det ska vara rätt många extrapoäng om jag ska hosta upp €70 för en uppgradering där i alla fall.

Visst, käket är bra, men inte bra. Gör som föreslaget och beställ mat istället om du tror ni kommer vara hungriga.
 

Jonas C

Medlem
Och det ska vara rätt många extrapoäng om jag ska hosta upp €70 för en uppgradering där i alla fall.

Har de sänkt priset till €70? När jag flög ville de ha 1200kr per väg för att uppgradera till Business. Den bokades i P-unishment class, så jag avstod. Skulle dock vara kul att testa maten i C.
 

pitch

Medlem
Ingen aning. Det var Senator som föreslog det som en rimlig nivå för uppgradering, om jag inte läste fel.

Är det inte OS som håller på och testar nån slags budsystem på uppgraderingar, förresten? Om det nu är så skulle du ju teoretiskt kunna få den för €1 (inte sådär värst troligt i praktiken förstås).
 

Jacob

Medlem
Ingen aning. Det var Senator som föreslog det som en rimlig nivå för uppgradering, om jag inte läste fel.

Är det inte OS som håller på och testar nån slags budsystem på uppgraderingar, förresten? Om det nu är så skulle du ju teoretiskt kunna få den för €1 (inte sådär värst troligt i praktiken förstås).
Austrian Airlines introducerar auktion för business class-uppgraderingar - BusinessClass.se

Men det är bara för medel- och långflygningar.
 

Patrick

Medlem
Jag flyger ARN-VIE o ret minst 1 gång i månaden och inget annat flygbolag har varit lika generöst med op-ups (trots ganska billiga bokningsklasser). :)

Är i Wien nu, i loungen och skriver. ;)

Man får uruselt med Eurobonuspoäng om man flyger på OS biljett så jag experimenterar lite med LH biljetter (rekommenderas ej).

"Födan" (kan ej kallas mat) är ingen höjdare i eko. Lite kex eller ett rån på 1:45 flighten KIV-VIE som jag nyss tog, dricka finns det generöst urval på. Fick op-up på vägen ned och maten som serverades i C är klart godkänd. En mycket god pannbiff med sallad, dessert osv, till lunch. Och precis som redan postat: klädnypan. ;)

Sen är frukosten väldigt trevlig om man flyger C på 6:40 flighten.

Jag hade iofs aldrig betalat extra för maten i C, men jag är en loungeätare... ;)
 

karho

Medlem
Har de sänkt priset till €70? När jag flög ville de ha 1200kr per väg för att uppgradera till Business. Den bokades i P-unishment class, så jag avstod. Skulle dock vara kul att testa maten i C.

Hej, en fråga kring detta. Flög VIE-ARN i veckan, hade ekonomibiljett bokad i H. Vid onlineincheckning fick jag uppgraderingserbjudande, för €119 och tog detta. Fick ny biljett i Z klass. Krediterade till Eurobonus, men när jag kollar nu har jag bara fått poäng för H klass, dvs 800 poäng. Något måste väl gått galet då? Vet att man flera dagar innan check in kunde uppgradera också, för €99, men fick då behålla samma klass, biljetten kallades då Business upgrade (H) om jag minns rätt. Men det var alltså inte det erbjudandet jag tog, utan det som gav Z (står Z på boardingkortet).

...och Ja - recension kommer!
 
Toppen