Senaste nytt

Shorthaul economy class med Austrian

Ett tips är att du kan flyga Economy och beställa samma mat som erbjuds in Business Class mot ett påslag om 15€ per sträcka. Mycket prisvärt! Har flugit ett antal sträckor med Austrian under året och standardutbudet i Economy är rätt trist. Det består oftast av en torr (och halv) smörgås, en muffin eller ett kex eller liknande. Inget du blir mätt på.
 

Jacob

Medlem
Någon som flugit intra-europa med Austrian på sistone?

Har en flight ARN-INN i januari och undrar dels vad som erbjuds att äta och dricka på en flight som är ca 2,5 h och om nån vet på ett ungefär vad det skulle kosta att uppgradera till business (och om det är värt det).

Exakt, där finns två rapporter. En morgonflygning och en lunchflygning.

Vår tanke med recensionssystemet och indexsidorna är just att täcka in alla de olika flygprodukterna (och hotellen) så man snabbt kan få ett svar "vad får man ombord?" eller "hur är det att flyga med detta flygbolag?". Flygbolagens webbsidor är ofta ganska dåliga på att ge ett konkret svar på detta.

Så om alla hjälps åt att skriva några rader och sätta betyg efter varje flygning (även kortare ekonomiklassflygningar, och hotellvistelser så klart) kommer vi få en riktigt bra informationskälla som alla kan nyttja framöver.
 

Jacob

Medlem
Absolut Jakob, jag ska skriva recensioner på mina flygningar (och allt annat på den resan) :)
Toppen!

Jag skulle förresten också rekommendera dig att förboka mat ombord. Jag gjorde det inte själv sist men de tvärsöver gången hade förbokat mat och det såg riktigt fräscht ut. Tror det är värt de 15 euro det kostar. Jag tänker testa själv nästa gång.
 

mha321

Medlem
Flög dem VIE-ARN för några veckor sedan. Som Economy inom europa helt ok - men det är Economy inom Europa. (Jag hade kvällsflygning hem, knökfullt med svenska turister).

Men för att poängtera (!) det som jag inte ser att någon annan tagit upp - om du krediterar till Eurobonus, dubbelkolla att din bokningsklass ger några poäng. Jag trodde nativt nog att det var samma som från övriga LH gruppen, men den klass jag var bokad i gav fina poäng på LH åt enda hållet (ARN-FRA-INN), men 0 från VIE-ARN med OS, tror det var T-klass. Så det blev retro-reg till M&M (där jag annars inte har några poäng alls, men de vat 0 poäng på samtliga andra program som jag har konto på).
 

Sofia

Medlem
Har bokat en paketresa genom en resebyrå men de skriver tydligt att man ska tjäna 750 poäng till M&M. Det är först gången jag nånsin ser att en resebyrå anger hur många poäng man kommer att få. Kanske har folk blivit mer medvetna trots allt?
 

Jonas C

Medlem
Jag flög Short Haul Economy med Austrian i våras på ARN-VIE. Servicen bestod av en pytteliten smörgås (en skiva formbröd som vikts på två) med tonfiskröra, kaffe/the, alhoholfria drycker, samt öl och vin. Ganska acceptabelt för en 2,5 timmars flygning, men lite snålt när man jämför med Lufthansa och SWISS som serverar en varm pizza på flygningar av samma längd.
 

Fredrik

Medlem
Jag beställde mat från Do&Co när jag flög med Austrian i somras. Det fanns flera alternativ och det var väl jämförbart med vad man får i business class inom Europa på tex LH eller BA.
 
Toppen