Senaste nytt

Short transfer i Doha

student

Medlem
Hei,
Jeg skal fly Oslo - Doha - Cape Town med Qatar Airways i business class.
Jeg har bare 45 min transfertid, og bekymrer meg litt for det.

Er det noen som erfaringer med lignende transfer i business class?

Jeg har også oppdaget ¨Al Maha¨-tjenester.
Tror dere at de kan bidra og gjøre flybyttet mindre stressende når jeg har så kort tid?
Erfaringer?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flatwhite

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av Al Maha Services. Men jag landade nyss i Doha efter ett 30 minuter långt holding pattern över Persiska viken vilket resulterade i 55 minuters transfertid och det var absolut inga problem med fast track genom säkerhetskontrollen. Jag skulle säga att 45 minuter inte är något problem. Det blir dock ingen Al Mourjan...
 

student

Medlem
Okey, takk for innspill! Jeg har sendt en mail til Qatar der jeg sier at jeg gjerne skulle ha besøkt loungen og synes 45 min er veldig kort tid transfertid. Jeg spør om jeg kan ombookes slik at jeg får mer transfertid.

Har undersøkt en del på Tripadvisor og har lest at mange har hatt dårlig erfaringer med Al Maha services.
 

Schlaake

Medlem
Landade från Bangkok för drygt 2 veckor sedan på Doha, hade en transfertid på knappt 60 min, landade med en A380, blev ingen säkerhetskontroll (vilket det aldrig verkar bli när man landar med A380) blev en snabb promenad till nästa gate (ingen Al Mourjan) men vid gate fungerade priority boarding klockrent och min fina Rimowa kom som nummer 3 el 4 på bandet på Arlanda.
 

LarsCph

Medlem
Har undersøkt en del på Tripadvisor og har lest at mange har hatt dårlig erfaringer med Al Maha services.

Jeg har brugt det 3-4 gange (den service man får gratis via privilige club) og det har faktisk været fint. Er blevet taget foran i køen i transfer security og sidste gang da jeg var på vej fra Dubai til København med min datter blev vi kørt til transfer screening på en af de små golf vogne uden at vi egentlig havde travlt.
 
Toppen