Senaste nytt

Shangri-La och Golden Circle

oxxax

Medlem
Det blir tre nätter för mig i Toronto om ett par veckor. Någon som har bott där och som har något bra tips att dela med sig av?
 

Gus

Medlem
Sänder en hälsning från traders Hotel Yangon! Ett superhotell! Vid poolen blir man serverad isvatten, frukt och kalla handdukar. En drink kostar 5 usd, förutom vid happy hour då man får 2 för samma pris :). Inte blir det sämre när man har ett antal kuponger från Shangri-La dealen :). Tack för detta!
 
Har bara testat ett Shangri-La och det var den i Vancouver. Helt fantastiskt hotell. Fantastiska rum, fantastisk mat och ett fantastiskt bemötande av personalen. Jag arbetar själv inte i kostymkretsar (inget nedlåtande i termen) och uppskattade väldigt mycket hur servicen anpassades till en kille som mig utan att göra avkall på nivån. Med andra ord hade conciergen inga problem att fixa en klipptid på en salong "where punkrockers would go" och i matsalen var personalen mycket nyfiken på mina musikaliska preferenser. Flexibel lyx helt enkelt.
 

FlyingFire

Medlem
Bodde på Traders Yangon i vintras ett par nätter i två omgångar, Traders Club-rum båda gångerna.

Jag, min bror och Farsan delade rum, inga problem att fixa in en säng extra, trevligt med incheckning i loungen, och där var personalen grym. En tjej servade mig första vändan, två veckor senare koller jag ner till loungen för att maila lite.

Samma tjej kommer fram och säger följande.
"Welcome back mister, would you like a glass of wine, red if I remember?"

Ja tack.

Fantastiskt boende, helt enkelt.
 

JacobGBG

Medlem
Jag vill gilla Shangri-La och Traders efter att ha bott på båda tidigare. Problemet blir att de ligger allt för nära i pris med MO och 4S men når inte upp till riiiiiktigt samma nivå.

Kompromissen är att bo på Traders som gör ett litet kvalitetsavstick men generellt ett mycket lägre pris. Loungen på Traders i Kuala Lumpur är antalgigen en av de trevligaste hotelllounger jag haft nöje att besöka.
 
Jag har förvisso bara bott på ett Four Seasons (Beverly Hills) och ett Shangri-La (Vancouver) men vill påstå att det senare vida överträffade det första. Nu var förvisso Shangri´t nybyggt men Four Seasons var i mina ögon inte jättespeciellt.

Traders är ofta sjukt bra för pengarna. Yangon var helt okej men lite slitet i mina ögon. Kuala Lumour är ett av de bästa hotell jag bott på. Sjuk utsikt, en mycket trevlig lounge om man har Club-rum och den sjukaste ( i positiv mening) frukostbuffén jag upplevt.

Kort sagt - finns det ett Traders på orten bor jag helst där. Undantaget är Hong Kong där jag hört att Traders är väldigt slitet.
 
GillBates, förlovade oss på Shangri-La Boracay för några år sen, väldigt fint ställe. En riktigt grym resort och servicen var kanon, speciellt kvällen som jag skulle fråga. Pratade med dem innan, de fixade en privat avdelning, egen kock etc etc.
Men som du säger, 4000/natt är rätt saftigt. Du hittar nog inget bättre hotell på Boracay men om det är prisvärt, det är svårt att svara på. Det ligger en liiiiten bit bort, kanske 7min med Tuk-Tuk men det klarar man. De har ju egen strand och allt man behöver där.
Kanske inte så utförligt svar, 4000kr/natten, jao, jag vet inte riktigt :) Hade mer pengar för några år sen, då hade jag lagt det. Nu när man är gift är det tunnare i plånboken så jag får hålla mig till Traders typ...
 
Toppen