Senaste nytt

Serviceavgift 300! vid bokning över telefon för EBG?

Ragnar G

Medlem
Om företaget i detta fall SAS styr att man skall boka sina resor på deras hemsida och att det inte går så skall man inte ta betalt för att hjälpa kunden att boka resan. Varför skall kunden bli straffad för att SAS inte har en hemsida som fungerar med fler stopp?
I mitt fall så hade jag bokat i SAS plus med flera stopp. Om jag bokar en resa med fel datum i SAS plus på deras hemsida så kan jag ringa dem och ändra och då kostar det inget. Detta är ingen service! Det handlar inte om att vara guldkund eller inte!
 

megaman

Medlem
Simply speaking. Jag bokar massa resor på SAS som jag med logikens alla regler borde boka via Norwegian. Då kan de gott o väl bjuda på sånt här som bara sticker i ögonen. Känner jag att jag inte är "tjenis" med SAS så kan jag lika gärna sprida mina bokningar på fler bolag.
 
Logiken bakom behöver ingen av oss (kunder) fundera över, det enda som är viktigt är hur kunden upplever det, -kunden har ju alltid rätt. Så om de flesta elitkunder tycker att det är småsint och känns fel så får man fixa det.

OM... dessa kunder är viktiga. Detta vet jag inte, om EBP, EBD och EBG tillsammans står för bara en bråkdel av intjäningen, eller man tror att de oavsett behandling kommer att försvinna i samma takt, då är såklart varje försök att göra dem mer lojala bortkastade pengar.

Jag vet inte detta, någon som vet hur pengarna fördelar sig mellan de olika kundkategorierna?
 

Dr. Miles

Expert
Logiken bakom behöver ingen av oss (kunder) fundera över, det enda som är viktigt är hur kunden upplever det, -kunden har ju alltid rätt. Så om de flesta elitkunder tycker att det är småsint och känns fel så får man fixa det.

OM... dessa kunder är viktiga. Detta vet jag inte, om EBP, EBD och EBG tillsammans står för bara en bråkdel av intjäningen, eller man tror att de oavsett behandling kommer att försvinna i samma takt, då är såklart varje försök att göra dem mer lojala bortkastade pengar.

Jag vet inte detta, någon som vet hur pengarna fördelar sig mellan de olika kundkategorierna?
Jag tror att de flesta EBG, EBD eller Pandion bokar inte resan själv utan genom företagets resebyrå (företagskunder) så det är nog marginellt påverkan av så kallad "dålig kundupplevelse" för SAS.
Som privatperson är folk redan van vid att diverse flygbolag tar olika avgifter efter LCC:s frammarsch, därför tror jag inte heller att det uppfattas lika negativt som några här tycker.
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Håller med Miles, precis det som är min uppfattning, jag bokar 1 till 2 resor i veckan via resebyrå, kanske 1 gång om året via telefon med SAS, dvs de har bara en chans om året att visa sin uppskattning, -som leverantör viktigt att ta den!
 

flierman

Medlem
Vad jag minns så ska man inte betala serviceavgift om resan inte kunde bokas på hemsidan men det kan ju ha ändrats.

Sen skulle man inte heller betala fler avgifter om SAS av tekniska skäl måste göra fler bokningar än en vilken kan vara fallet ibland.
 

olo

Medlem
Nu försökte jag just boka en ganska enkel resa via telefon för att den inte gick att boka via sas.se, då det är olika start och slut på resan.
För det skulle det ha 300:-, vilket jag inte ville betala, så det blev inget bokat.
Är det läget för HUACA eller är det något som har ändrats?
 

nota bene

Medlem
Jag fick detta förra veckan som EBD när jag skulle boka något som inte gick att boka online. Då jag påpekade att ingen serviceavgift skall utgå när det inte är bokningsbart online pratade agenten med supervisor och tog bort den...

Verkar dock som om de är dåligt tränade!
 

olo

Medlem
Är det läget för HUACA eller är det något som har ändrats?
Provade HUACA. Han ville inte ens försöka söka efter biljetten eftersom han hävdade att den inte "följde rutreglerna", eftersom han hävdade att en AAA-BBB-CCC, måste gå att biljettera som en enkelresa mellan AAA-CCC. Han tyckte jag skulle gå via en resebyrå istället. Kundtjänst briljerar verkligen idag...
 
Toppen