Senaste nytt

Service på Lufthansa First

011430121

Medlem
Satt på stol 1K i en 747-8. Inser att maten inte kan vara som på marken och har tidigare blivit väldigt imponerad av vad man lyckas åstadkomma luften. Framför allt av Qatar men även av Turkish och, som sagt, SAS. Här även varit nöjd med LH i economy tidigare.

Helt enig med dig om maten ombord på Qatar, den bästa ombord maten jag har ätit och har endast flugit i C med dem.

Jag blev besviken på LH en gång när de serverade Caviaren, då jag fick en liten ”klick” övriga två passagerarna i kabinen tog ingen Caviar, sedan såg jag personalen festa på Caviaren, detta var ombord på en 340-600 där man ser vad som händer i ”köket”

FCT är trevlig, men skulle inte sitta där halva dagen.

Har en favorit på LH och hon jobbar bara i F när hon flyger på långlinjerna hon heter Stella, har ni nöjet att få flyga med henne då är det garanterad topp service.
 

Climber

Medlem
Kan hålla med TS på flera punkter. Maten, speciellt varmrätterna kan vara riktigt dåliga på LH F. Det är markupplevelsen som är den stora behållningen.

Skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar. Det är ju dock något speciellt med att få checka i i FCT etc. Antar att det är därför jag trots allt redan planerar nästa resa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MTheC

Medlem
Skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar. Det är ju dock något speciellt med att få checka i i FCT etc. Antar att det är därför jag trots allt redan planerar nästa resa.
Håller med om flera tidigare om att maten i Lufthansa F varit kanske inte dålig men medioker. Äter oftast i loungen då det är bättre där. Har dock alltid fått bra service ombord så trist om det inte var så.
 

Climber

Medlem
Helt enig med dig om maten ombord på Qatar, den bästa ombord maten jag har ätit och har endast flugit i C med dem.

Jag blev besviken på LH en gång när de serverade Caviaren, då jag fick en liten ”klick” övriga två passagerarna i kabinen tog ingen Caviar, sedan såg jag personalen festa på Caviaren, detta var ombord på en 340-600 där man ser vad som händer i ”köket”

FCT är trevlig, men skulle inte sitta där halva dagen.

Har en favorit på LH och hon jobbar bara i F när hon flyger på långlinjerna hon heter Stella, har ni nöjet att få flyga med henne då är det garanterad topp service.

Känner igen det där. Jag har faktiskt lyckats få Caviar i LH economy vid ett tillfälle. Började prata med en FA som förstod att jag var flygnörd och började servera mig champagne och vin från business. Han undrade om jag gillar Caviar och två minuter efter mitt jakande svar fick jag en komplett servering med ägg, lök och smetana. Kul för mig men kanske mindre kul för betalande i F.
 

Gus

Medlem
Känner igen det där. Jag har faktiskt lyckats få Caviar i LH economy vid ett tillfälle. Började prata med en FA som förstod att jag var flygnörd och började servera mig champagne och vin från business. Han undrade om jag gillar Caviar och två minuter efter mitt jakande svar fick jag en komplett servering med ägg, lök och smetana. Kul för mig men kanske mindre kul för betalande i F.
Haha. Fantastiskt! Jag har bara lyckats få Blue label när jag flugit business.
 

Kricka

Medlem
Skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar. Det är ju dock något speciellt med att få checka i i FCT etc. Antar att det är därför jag trots allt redan planerar nästa resa.

Ett besök i FCT (eller för all del någon FCL hos Lufthansa/Swiss) är bland det bästa
man kan göra i samband med en flygresa. Har haft förmånen prova några gånger
och aldrig varit missnöjd. OM man flyger extremt mycket, dvs. i det närmaste bor
på flyget, så är Lufthansa HON ett tips. Fri tillgång till FCT/FCL vid varje flygresa.

För att bli HON krävs, om jag har läst rätt, 600 000 Status Miles under två kalender-
år. Som exempel ger en enkel Businessresa i bokningsklass D ARN-MUC 2000
Status Miles.
 
Toppen