Senaste nytt

Serier på underhållningen ombord (IFE)

squeezen

Medlem
Hej, något som jag är lika störd på som fundersam över är varför i stort sett alla flygbolag på sitt In Flight Entertainment system har serier, där endast ett fåtal avsnitt mitt i en säsong är med?

Jag Menar vad är oddsen att en resenär just skulle vilja kolla på Billions säsong 1, episoder 3,4,5?
Eller Suits Säsong 4, episoder 5,6,7?

Känns helt orimligt och onödigt vad gäller lagring/rättigheter etc.

Åtminstone borde de väl se till att fånga starten på en säsong om de nu bara ska ha fåtal avsnitt?
Vissa bolag har hela säsonger vilket gör det avsevärt bättre. Det känns ju inte heller som serier just är något man slökollar på mitt i en säsong (annat är Vänner och liknande kanske)?

Någon som kan svara på hur bolagen resonerar kring detta? Missar jag nån logik i frågan?

Obviously är det tung "I-lands problem stämpel" på detta och det är knappast något som påverkar val av bolag, men varje gång jag börjar bläddra i innehållet slår mig denna tanke.
 

MartinH

Medlem
Håller med!
Enda gången jag sett något nytt (för mig), och som jag fastnade för var Madam Secretary, Etihad F för några år sen. Vanligen håller jag mig till dokumentärer (David Attenborough ftw!) eller om jag hittar nån ny film jag inte sett som verkar ok.
Slökolla på random serie mitt i nån säsong funkar inte.
 
Toppen