Senaste nytt

Seoul, var ska man bo, tips mm?

MTheC

Medlem
Tack för alla tips. Åker om två veckor så det är brådis att få klart planerna.

Blir en natt i Gangam i tjänsten några dagar senare, hur är det i det området?
Jag tycker det finns en del kul ställen, ett bra ställe för kaffe (om du gillar lite specialkaffe) är Thesis.

Jungsik är den av de koreanska stjärnkrogar jag testat som jag gillar bäst (har även testa Mingles, Gotgan,Jin Jin, Yu Yuan och Zero Complex) och den är gångavstånd från Gangnam. Gillade även korean bbq på Mapo Sutbul Galbi.

Finns även de barer jag nämnde tidigare post men de är en bit att gå till. Om du vill testa lite lokala drycker så tycker jag Makgeolli är ganska gott, finns väldigt många olika varienter och ett bra ställe ganska nära Gangnam som har stort utbud är Miu miu Makgeolli bar
 

Cremant

Medlem
Har bott en natt vid Seoul Station och det var ok.

Kom från ett 42-gradigt Sydney till ett -14-gradigt Seoul och hade 23 h stopover - tänkte aldrig på att det var vinter så det var lite kallt med sommarkläder!
 
Jag tycker det finns en del kul ställen, ett bra ställe för kaffe (om du gillar lite specialkaffe) är Thesis.

Jungsik är den av de koreanska stjärnkrogar jag testat som jag gillar bäst (har även testa Mingles, Gotgan,Jin Jin, Yu Yuan och Zero Complex) och den är gångavstånd från Gangnam. Gillade även korean bbq på Mapo Sutbul Galbi.

Finns även de barer jag nämnde tidigare post men de är en bit att gå till. Om du vill testa lite lokala drycker så tycker jag Makgeolli är ganska gott, finns väldigt många olika varienter och ett bra ställe ganska nära Gangnam som har stort utbud är Miu miu Makgeolli bar
En bra sak med Jungsik är att det är rullavstånd till Mixology, en grym bra bar som man kan spendera både mycket tid och pengar i. De gör egna infusions, har ni vägarna förbi får ni inte missa deras Wasabi-gin.
 

Aleksander

Medlem
Kan varmt rekommendera Hotel PJ i Myengdong, kanonläge och bra service! Conciergen var mycket ivriga med att hjälpa till och ordnade allt och lite till. De har även en minibuss som åker från hotellet till flera kända adresser i Seoul, går från morgon till sen kväll. Använde den ett flertal gånger, var aldrig några problem.
 

jolmic

Medlem
Tja!
Kommer spendera 3 nätter i Seoul i början av januari. Har verkligen svårt att bestämma var jag ska bo. Vilket område, vilket hotell. Jag är mest ute efter att ha trevligt och dricka öl :). Har sneglat på Hilton Millenium, men det verkar inte finnas så mycket ute liv i området. Vad skulle ni rekomendera?
 

i6niol

Medlem
Jag har bara bott på Grand Hyatt i Itaewon men gillade läget och utsikten. Nära ner till barer och restauranger.
 
Toppen