Senaste nytt

Seoul, var ska man bo, tips mm?

FF#1

Medlem
Hade tänkt mig en weekend i Hongkong men det blir i Seoul av olika anledningar....

Har varit där förut men då har jag bara bott på flygplatsen eller på Hilton Millenium över natten och ett snabbt varv runt kvarteret.
Den här gången har jag lite mer tid så jag tänkte hinna turista lite.

Var i stan ska man bo?
Vill gärna hamna där det är lite puls, inte ett dött finanskvarter eller så.

några tips på vad man ska se i stan mottages tacksamt.
 

Lukas2

Medlem
Myeong-dong eller runt där, tycker jag är bra område och ligger hyfsat bra till. för att ta sig runt i stan. Men jag kan tänka mig att det är väl fart och fläkt även i ex. Itaewon.
Att göra, ja.. ta en tur till Gwan-jang market och käka street food. :) Ta en tur upp i Seoul Tower titta på utsikten, lätt turistigt. Ta en tur upp till gränsen till Nordkorea, det är väl iof en heldag mer eller mindre, finns ju olika turer.
 

Maja

Medlem
Hade tyvärr bara en natt och då bodde vi på Best Western ute vid flygplatsen. Dög för en natt som transithotell, men skulle sikta på något annat och bättre läge om jag ska vara där en weekend.
 

MTheC

Medlem
Hade tänkt mig en weekend i Hongkong men det blir i Seoul av olika anledningar....

Har varit där förut men då har jag bara bott på flygplatsen eller på Hilton Millenium över natten och ett snabbt varv runt kvarteret.
Den här gången har jag lite mer tid så jag tänkte hinna turista lite.

Var i stan ska man bo?
Vill gärna hamna där det är lite puls, inte ett dött finanskvarter eller så.

några tips på vad man ska se i stan mottages tacksamt.
Beror ju lite på vad man gillar. Jag har tyckt att både Novotel Gangnam och Le Meridien varit ganska ok, finns en hel del trevliga ställen runt omkring. Gillar området kring Cheongdam för restauranger och barer som är ganska nära båda hotellen. Om du gillar speakeasies så kan jag tipsa om Alice, Le Chamber och Bar 12 däromkring - om du är intresserad kan jag skicka info om hur du hittar de gömda ingångarna till de barerna.
 

jimmy_h

Medlem
Kan starkt rekommendera Makers Hotel, bra pris, cool inredning, precis vid tuben och tvärs över gatan har du shopping och restauranger i ett ombyggt traditionellt område
 
Hade tänkt mig en weekend i Hongkong men det blir i Seoul av olika anledningar....

Har varit där förut men då har jag bara bott på flygplatsen eller på Hilton Millenium över natten och ett snabbt varv runt kvarteret.
Den här gången har jag lite mer tid så jag tänkte hinna turista lite.

Var i stan ska man bo?
Vill gärna hamna där det är lite puls, inte ett dött finanskvarter eller så.

några tips på vad man ska se i stan mottages tacksamt.
När åker du? Jag är där 20-25 aug efter 8 dagar i Nordkorea! Bokat Conrad för 240K Hilton Points (5th night reward free) :D Vi är 3 pers!
 

FF#1

Medlem
Tack för alla tips. Åker om två veckor så det är brådis att få klart planerna.

Blir en natt i Gangam i tjänsten några dagar senare, hur är det i det området?
 
Toppen