Senaste nytt

Senator.. ut på tur igen, ofrivilligt ensam..

Vixit

Medlem
ZRH-YUL för två veckor sedan var samma meny, jag valde Balik, soppa och Monkfish - goda alla tre. Som pre-arrival snack erbjöds sallad eller den evinnerliga quichen, så jag bad om en portion soppa till - viss förvåning över mitt önskemål, men den tillagades på några minuter utan problem.

Kul att du provade en öl, själv ”fastnar” jag lätt på champagne ända fram till huvudrätten, kanske jag borde tänka IPA istället.
 

nissefalk

Medlem
Fin rapport flög själv för första gången Swiss first förra veckan Zürich till Sao Paulo med en 777 håller med om mycket av det du skriver, kändes mycket bättre än min senaste Lufthansa i First, Swiss var jämn och jag tyckte om de lokala Schweiziska dryckerna och maten, flyger hem om ett par dagar med Lufthansa så hoppas de levererar bättre än senast jag flög med dom, kommer i alla fall bli en ny flygmaskin för mig första gången jag flyger en 747-8

Edit, glömde nämna att det som Swiss gjorde riktigt bra var connection i Zürich flyget från Landvetter var nästan en timme sent, vi landade 22:20 och nästa flyg skulle gå 22:40 efter 5 min taxi till remote stand blev jag hämtad med en Merca S klass som körde via passkontroll direkt till nästa gate så 14 min efter tochdown satt man på singlats med ett glas champagne, missade därmed whiskey barens loungen tyvärr så det var lite synd.....
 
Last edited:

toer00

Medlem
Lite beroende av var i Storstockholm man åker från/till så räkna 2-3x Taxi Stockholm. Om någon är seriöst intresserat att prova så skicka ett PM så förmedlar jag kontakt med back office.


Ett sätt annat sätt att få en sjysst transport till/från Arlanda är annars Taxi Stocholms premiumservice... kostar ca 20% mer än vanlig taxi...men då får man BMW, Mercedes, Audi eller Tessla... inga taxiskyltar på bilen och trevliga chaufförer i kostym...
De har en egen tel bokning alt. så bokar man ”Premium” på deras hemsida..


Ha ha.. Nu har jag "tur" att inga av dessa märken kör plagg för norrbaggar på 191cm och 108kg ;) T.ex. är TM. Lewin på Jermyn Street i London bas för alla skjortinköp. 4 stycken för £100 är perfekt :p



Har varit på Cooper's en gång. Grymt ställe. Kanske går jag dit sen.



Vi hade det trevligt. Fick utförlig utredning av vem han känner härinne :p
 
Toppen