Senaste nytt

Senator: ut på tur igen... ensamt

palmen

Moderator
Då är jag incheckat på LX1251 i morgon. Någon annan med på den i morgon? Det blir förövrigt min premiärtur med C300 som i morgon flyger denna sträcka som LX1251. Jag har bokat denna kärra mellan ZRH-NAP med familjen om några veckor, men det blir alltså redan nu premiärresa för min del.

Jag har möjligtvis ändrat mig om FCT i morgon OM LH510 kommer ligga kvar med C16 som avgångsgate. Mina senaste FCT besök har kantats av världens tråkigaste i-landsproblem: nämligen avresa från Z50-69, med andra ord åkt bil mellan 150-300m varje gång ;) Men tro mig, man vill INTE åka från C16 om man inte åker First :eek:

Kan även säga hej hos Pontus några minuter mellan 14.30-14.50 om någon har vägarna förbi.
Nu vet jag inte vilken rad i planet du sitter på, men gillar du att sträcka på benen är inte rad 1 att föredra.
 
Det får bli på flygplatsen i så fall. "Äntligen" kan jag få åka med bara handbagage igen nu som Mini inte är med :) Jag orkar inte checka in väskor
Mycket bra Malbec som vi provade i Buenos Aires tidigare i år. Blev glatt överraskad när jag såg den i taxfreebutiken! Det blev några flaskor med hem.
BCB67CA8-7D9D-4D14-B14E-B2ABFCF5C429.jpeg
 

Senator

Moderator
Lite försenad till pitstop 1:

f6de34a9c83d1369241631a8d829022c.jpg


Träffade på en högre chef hos min nuvarande uppdragsgivare. Hon hade fastnat i nuvarande SAS-träsk aka ARN-LHR där SK527 är inställt. Jag försökte hjälpa henne med ombokning på insidan men der var sträng besked att ta det lugnt: back office jobbar på det

Hos Pontus springer en kille i 35 årsåldern runt i sin konsultuniform: marinblå kostym, ljusblå skjorta och talar högt i mobilen. En sk Viktig-Petter på norska

Kaffe så långt, lång dag och lite sömn två nätter då jag har haft Mini-Senators säng bredvid och haft sov-ansvar. Det heter Quid Pro Quo
 

Senator

Moderator
Ganska cool detalj när man kliver ombord. Jag gissar det står Airbus framöver:

9e6a64aa5ae4830091d9fb442a169084.jpg


”Love the smell of a new airplane” lite som en ny bil. Grymt imponerat över benutrymmet på rad 2:

9fd01d6f4cca9ad63cf19c3a947a83e4.jpg


Ser dock ut som typ en Nintendo Game Boy Advanced skärmen som finns i taket

7bc5e2cf46bd8f3a3f194a921934e401.jpg
 

Nemo

Medlem
Några tips i Buenos Aires

Praktiskt: Ta helst Radiotaxi. Från flygplatsen gå till Radiotaxis gula "kiosk" (ingen annan) och betala din resa i förväg. Det är säkrast. Om du kan beställa taxi och ska någonstans, t ex tillbaka till flygplatsen, välj Radio taxi premium: Taxi Premium

Bosques de Palermo (en jättehärlig stor park att flanera och picknicka i)
Olika parker i staden, ta med nåt att sitta på och köp med några empanadas i närmaste bageri.

Ät glass! de har supergoda glassbarer. Favorit är Volta, men det finns många.
UN ' ALTRA VOLTA - Helados y Chocolates Artesanales

Recoleta kyrkogården, värd ett besök, passa på att hänga i parken plaza francia intill, helst på helgen då det är marknad och lite av en folkfest

Malba, modernt museum latinamerikansk konst

Fika! massa fik med massa goda mellanmål etc. "facturas" omfattar smördegsbakverk i olika former, vanligast är medialunas dvs små croissanter. man får ofta 3 st som en portion. En favorit på bageri/kondis är torta de ricotta

En autentisk peruansk restaurang som är bra är STATUS. Adress: Virrey Ceballos 178 (stadsdelen Congreso)


SAN TELMO
Lite smått ruffig, men har en del mysiga caféer, restauranger och barer. Lite bohemiskt men också turistigt. Det är känt för antikvariat. Det stora torget i San Telmo är ganska mycket en turistfälla.
I san talmo finns också en mindre variant på MALBA (moderna museet, latinamerikansk konst). De kan ha intressanta grejer. Tror den är gratis.

PALERMO VIEJO
Trendigt, chict, hippt. Här finns alla designbutiker, designbarer etc. Fina gamla arbetskvarter som blivit chica. Typiska gator: El salvador, Costa Rica, Plaza Serrano, t ex. På plaza Serrano är det kläd-designmarknad på helgerna. Palermo Hollywood som ligger på andra sidan järnvägsgränsen är lika hippt men lite mer hysteriskt, mycket barer. Mkt amerikaner och rika argentinare.

RECOLETA
Rikare område, fint att promenera i. Den berömda kyrkogården är värt ett besök. Plus Plaza Francia, som brukar ha marknad på helger.

BOCA
Märkligt konstruerat område för turister: färgglada hus, poserande tangopar... Kanske kul att se, men verkligen bara för turister.
obs, här finns ett bra museum Fundación PROA

Ett ställe du inte får missa är ett underbart tangoställe Catedral, går bra att ta ett glas o bara titta skön atmosfär
 

Senator

Moderator
Dagens första bucket list: Swiss nya FCL A. Nja vill jag säga om jag jämför med FCL E. Behöver nog inte stanna här när man kan åka till FCL E.

Frågan är dock om jag tar mig tilllbaka till B36 där jag landade från ARN efter denna enorma Negroni. Killen i baren hade aldrig gjort en innan. Han fixade lite kallskuret och ost till mig

353b72fa769d66e56bcf95e176ab69ba.jpg


1e2122d7f67d5a5c29ba5ec9932b69f9.jpg
 
Toppen