Senator lounge istället för Business lounge i Zurich? (SWISS)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Volatyle, 6 Oktober 2021.

1. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förlåt, jag är kanske inte helt tydlig. Samtidigt är Zurichs hemsida inte helt tydlig heller. Det finns en lista på available lounges i terminal A men trycker man på flera av loungerna får man en lista längre ner där den ändå bara specar vissa lounger. Det här med UX behöver dom nog jobba lite på.. Den interaktiva kartan på Zurichs hemsida över flygplatsen gör det inte direkt tydligare...Eller så är jag genuint korkad, men jag får verkligen inte ihop det.

Jag kommer från GOT via ZUR, och ska vidare till BUD - alltså från schengen till schengen.

2. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OK, nu tror jag att jag är med - det finns alltså en öppen i A som är kombinerad business/senator precis som ni säger. Det märkliga är dock att jag endast hittar VIP Lounge på kartan för flygplatsen. Vill gärna försöka lokalisera loungen innan...

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Då stannar du i A och går till Swiss lounger där. Du lär komma in i Senator då det är samma som business just nu enligt infon ovan.

Volatyle gillar detta.
  4. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så, om jag förstått detta rätt - kommer jag till B gates (även known som terminal 2?) är jag troligen rökt, för då måste jag över säk till A gates om jag förstår kartan korrekt. Enda alternativet i B hade varit arrival lounge, men den tycks stängd.

Kommer jag till A (och avgår igen från A) så hinner jag troligen ett besök (har 1h 20m)

V

5. Nej… det tar ca 8-10min att promenera från längst ut på B till loungen i A. Det är samma byggnad, som två fingrar men shopping och dyl emellan.

Längst ut på A till loungen är ca 5min. Det är väldigt enkelt och logiskt när du är där, inre för att tala om bra skyltning.

Det viktiga att veta är att loungen är en våning upp från gatenivå.

Jag har under mina hundratals resor via/till ZRH (inte ZUR) aldrig haft byte B till B. 90% av fallen är det A till A. Anledningen är att B är också D. Det vill säga att våningen ovanför B är icke-Schengen och man delar fysiska gater.

Det är Europas smidigaste flygplats. Det löser sig när ni är där.

FilipJ, rsimon och Volatyle gillar detta.
  6. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen, då ska jag sluta oroa mig. En tidigare erfarenhet av CDG har etsat sig fast... Var många år sedan jag var på ZRH och senast jag var där hade jag ändå ingen loungeaccess så det fanns inte i huvudet att titta efter det.

V

7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett litet tips:
    Om man vill snabba på turen till loungen i Terminal E, så tag hissen till avgångshallen när tåget kommer in till Terminal E från Terminal A och förstås detsamma när du skall tillbaka :). Du kommer slippa ett par rulltrappor/trappor och en längre gångväg.

rsimon, IPC_Mataveri och Volatyle gillar detta.
  8. raphaelmak

raphaelmak Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla använder nu Senator-loungen så länge Business-loungen är stängt även om du inte är Star Gold utan bara åker business. Om jag minns rätt stänger E-loungen nu kl.14 så är A-loungen det enda valet om du åker i eftermiddag.

Observera att det står ibland en lång kö framför A-loungen, särskilt på 16-tiden, som när jag var där ett par veckor sedan, så räknar med att du får vänta upp till 10-15 minuter utanför loungen.

Volatyle gillar detta.
  9. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Got it, är där runt 11 så hoppas jag missar värsta rushen.

10. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt att Senator E öppnat igen har lite tid i E om några veckor. Blir ett kärt återseende.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!