Senaste nytt

Semilive: Stockholm - Singapore

Brandten

Medlem
Lite synd bara att man sitter här i ingenmansland mellan 2 gater och försöker bestämma sig och missar hela loungetiden där borta.
Får ta igen det i London med lite käk och en dusch i någon trevlig *A lounge.

När jag checkade in frågade personalen om hon skulle checka in min retur också. Då hade jag fått boardinkort för hela resan vilket man kanske hade kunnat gjort en fuling i Singapore Loungen i London (om det nu finns någon F del där?).
 

Canadien

Medlem
Gate F59 är just nu upptagen med SK963 (LN-RKU) som inte kommit iväg ännu. Hade gärna vetat bokningsläget på SK527 och SK1523.
Någon kanske är såpass lite bokad att man ställer in den andra flighten och flyttar pax?
Ser på seatmapen ut som 65-70% beläggning på bägge, men seatmap är ju just bara seatmap, dock såhär när incheckning i princip stängt så brukar de stämma rätt bra.
 

Brandten

Medlem
Ajaj... SAS stod precis och skrek ut i terminalen vid F59 att det inte finns någon gate ledig för SK527 så den flighten kommer garanterat inte börja borda kl1540. Hon hade ingen ny tid att ge. Hoppas dom hittar en gate till kl1615 bara annars ser det inte så kul ut det här....
 

Brandten

Medlem
SK1523 flygs av SE-ROD som är försenad från Koz. SAS service center rekommenderade mig att kolla plats på SK527 då hon såg att man riskerade att missa slot tid på SK1523.

Står nu i kö (single line) till F59 gate personal för att kolla plats.

Tur jag inte checkade in väskan som jag har med mig med finskor i.
 

Brandten

Medlem
Sådär! Incheckad på SK527 med plats 5A. Just nu försenad till 1600 men lär bli bättre än SK1523 (om vi kommer iväg 1600 dvs).

Väldigt trevlig personal som knappade på incheckdatorn och förstod min oro! Har dock 3h 45min i London så det här löser sig.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Förresten. Fick skjuts av FruBrandten (hoppas hon hämtar också) så för en gång skull kan jag fika lite både dit, under tiden och hem.

Nu börjar boarding.

Edit: Blev en seat block också, troligtvis för att det sitter crew bredvid mig. Två SAS crew (för två olika flighter imorgon) positionerar sig till LHR på denna flight.
 
Last edited:
Toppen