Semilive: Stockholm - Singapore

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Brandten, 17 Augusti 2018.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker oftast i bekväma skor och klär sällan upp mig för att flyga.
    Sköna skor som ser OK ut, jeans och skjorta duger bra enligt mig. Sköna skor behöver ju inte vara "löparskor" eller liknande utan kan ju vara "finare" också.

Loungehoppa i Singapore behöver du inte bry dig om, bara parkera i Private Room och sen kanske ta en titt ut i loungen man går igenom (tror det är First för andra resenärer inom Star Alliance)

Janne V och Brandten gillar detta.
  2. Taggen

Taggen Medlem

Skit i finskorna, får man inte tofflor ändå på planet? Att lukten är ok är dock ett måste för medpassagerarnas skull så ta inte dina gym-skor kanske. Ta med dig en gammal Lufthansa F-pyjamas om du har eller man kanske får pyjamas på SQ?

Gus och Brandten gillar detta.
  3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om inte annat vore det en skön pik om att SQ ska skaffa egna pyjamas (om dom inte har det) :)

Brandten och jumbooze gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Man får pyjamas på SQ, det är ju nattflight åt båda hållen.

Brandten gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SQ har för övrigt samma tandborste i First som man får i Business på SAS. Say no more :)

Gus, aikelo och Brandten gillar detta.
  6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg det för sent! Haha skulle absolut tagit med Lufthansa pyjamas.

7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Skiter man i skorna så kommer ju lukten inte vara ok...

Onelifetolive, Jönsson, Gus och 7 andra gillar detta.
  8. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Arlanda nu.

Tänkte öka mina felmarginaler (eller något) med tanke på SAS strul till just LHR senaste tiden så bad om att få plats på SK527 kl1525 istället för bokade SK1523 kl1615.

Var så sent vid incheck så måste fråga vid gate. Går med raska steg mot F59 nu men ser att den är försenad till kl1540.

Försöka få plats och komma iväg tidigare än kl1615 eller riskera att den blir ytterligare försenad och går EFTER ursprungliga SK1523!?

Gus och rosenstam gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är lagd med OY-KAM som precis landade 45 min försenad från Köpenhamn, 15:40 tror jag inte håller men till 16 borde den gå iväg.

Brandten gillar detta.
  10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gate F59 är just nu upptagen med SK963 (LN-RKU) som inte kommit iväg ännu. Hade gärna vetat bokningsläget på SK527 och SK1523.
    Någon kanske är såpass lite bokad att man ställer in den andra flighten och flyttar pax?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!