Senaste nytt

[Semi-Live] Tur & Retur till USA för 20k Eurobonus

Då var vi på gång...
Det var ett tag sedan sista rapporten om min resa i Lufthansa First, och jag har längtat tillbaka till att sitta bakom ”spakarna” för att dela med mig av mina flygerfarenheter.

I veckan insåg jag att jag var 20,000p kort för att behålla min status hos SAS. I lätt panik skapade jag en tråd här på BUSINESSCLASS och det dröjde inte länge innan idéer och tips ramlade in på lite roliga ”Mile Runs”.
Jag själv hade hittat lite resor för 19-20 tusen kronor som skulle kvalificera mig men dessa kändes relativt dyra. Så TACK BC, tack för att ni är så grymma och kan hjälpa när det väl behövs.

Ett extra stort tack till QUOTE="M@GNÜS som hittade denna flight med TAP till USA / New York.

Slutgiltiga ”stats” på resan:
Flygbolag: TAP (nytt för mig)
Kostnad: 15800kr
Mellanlandningar ut: 1
Mellanlandningar hem: 2
Avresa: Torsdag 07:00 (25/7)
Hemresa: Lördag 23:00 (27/7)
Eurobonus-poäng: 21000

Då jag reser själv och såpass intensivt så ska resan fokuseras kring alkohol, businessclass-forum & shopping. Jag har varit i US en gång tidigare men bara två dygn, så det ska bli spännande att se vad som erbjuda denna gång.

Ge gärna tips på vart jag under min lilla visit ska äta, dricka och festa.

Resan startas nu officiellt med att jag har en tyst minut på toan. Och snart sätter jag mig i taxin påväg mot Arlanda!

Håll mig sällskap! :)

Har läst hela rapporten och det ser grymt ut!
Dock har jag en fråga - hur visste tipsaren hur många Eurobonuspoäng som skulle tjänas in på denna TAP-resa?

Tack på förhand!
 

M@GNÜS

Medlem
Har läst hela rapporten och det ser grymt ut!
Dock har jag en fråga - hur visste tipsaren hur många Eurobonuspoäng som skulle tjänas in på denna TAP-resa?

Tack på förhand!

Hur? Jag har flugit ungefär samma sträcka själv två gånger.

Annars är det bara att kolla på SAS hemsida hur mycket man tjänar i respektive klass. Kolla hur många miles respektive sträcka är och avrunda den uppåt.
ARN-LIS är 1865 miles dvs ca 1900. Intjäning är 200% så det blir 3800.
LIS-EWR är 3384 dvs ca 3400. Så det blir ca 6800.

3800+6800+6800+3800=21200

Nu blev det ju via Porto oxå så det bör bli lite mer poäng (förmodligen 400 per väg).
 
Toppen