Senaste nytt

[Semi-live] Novemberresa till…

Johan Gott

Medlem
Schysst, burkräkor och inlagda grönsaker. LH går från klarhet till klarhet.

Den rätten var lågvattenmärket men i övrigt smakade allt bra.

Saffransåsen till fisken var riktigt fin, och fisken också för den delen. Kastanjesoppan var väldigt välsmakande…men ok, soppa är lätt att servera på 30 000 fot.

Servicen är personlig och vi skojar friskt om min svenska brytning och släktskapet mellan tyska, holländska, isländska och svenska.
 

palmen

Moderator
Den rätten var lågvattenmärket men i övrigt smakade allt bra.

Saffransåsen till fisken var riktigt fin, och fisken också för den delen. Kastanjesoppan var väldigt välsmakande…men ok, soppa är lätt att servera på 30 000 fot.

Servicen är personlig och vi skojar friskt om min svenska brytning och släktskapet mellan tyska, holländska, isländska och svenska.
Jaja, alles gut. Trinken sehr gutes getränk, viel spass, Bayern München, Telefunken!
 

Taggen

Medlem
Bara att boka first med någon annan. Blir mer LH first biljetter för mig...
Boka på du men nej, bara för att LH råkar vara en av de bästa alternativen just nu så får det aldrig ursäkta medioker mat i first. Att man skall acceptera medioker mat och inte klaga pga. någon slags tacksamhet att det går att boka First håller inte. Lufthansa gör inte mig en tjänst när jag får boka dem i first.
 

Johan Gott

Medlem
Ölutbudet ombord består av Warsteiner och en weissbier av okänt märke.

5DAE6801-AE83-4F66-8131-35FD7DAE61A3.jpeg
 

Attachments

  • 095B4524-60EE-4D88-AE98-9F2F6D1F1895.jpeg
    095B4524-60EE-4D88-AE98-9F2F6D1F1895.jpeg
    62,1 KB · Visningar: 70

Johan Gott

Medlem
Bara att boka first med någon annan. Blir mer LH first biljetter för mig...

Boka på du men nej, bara för att LH råkar vara en av de bästa alternativen just nu så får det aldrig ursäkta medioker mat i first. Att man skall acceptera medioker mat och inte klaga pga. någon slags tacksamhet att det går att boka First håller inte. Lufthansa gör inte mig en tjänst när jag får boka dem i first.


Maten som helhet har smakat utmärkt med några undantag. Jag är full o glad och har bokat resan med poäng som jag fått nästan gratis. Hade jag dock betalat 70 k för detta hade jag förväntat mig toppklass på ALLT.

Jag skulle säga att jag upplevt toppklass på servicen, absolut. När det gäller maten, kanske toppklass på 90 % av rätterna.
 

Johan Gott

Medlem
31486DC0-7E25-4D47-BE3D-2EAA8CFB98AA.jpeg


Jag satt på 3A och hade ingen medpassagerare på andra sidan gången. Totalt var 6 av 8 platser upptagna i first på denna flygning. När jag bokade i måndags var 4 upptagna (bokningen skedde via Miles & More).

Vid avstigning fick vi ingen landgång till främre dörren vilket gjorde att business-passagerarna bakom oss välkomnades av först. Det hade dock ingen större praktisk betydelse eftersom kön till gränskontrollen var obefintlig och jag var igenom på några minuter. Certifikatet för negativt antigentest och vaccinationsbevis kontrollerades.

Ikväll blir det hockey!
 
Toppen