Senaste nytt

[semi-live] Långweekend på Bali

palmen

Moderator
Hmm... låter så där faktiskt. Jaja... min kommande bokning är bara en 3h45min så jag överlever nog. Fast Turkish Airlines har väl valt dessa säten på long-haul? Känns så där.
Det var ju inte ett skruvstäd direkt, men inte den bekvämaste business stolen med tanke på utrymmet. Flög till Bangkok med det planet och det var inte så att jag led på något sätt, fortfarande ett trevligare säte än regional business eller amerikansk domestic first
 

squeezen

Medlem
Då satt vi på samma flyg SQ942 den 12/7 Vi satt på rad 12D, F och K och hade ett skrikande barn på rad 11A tills mormor kom och fick barnet lugnt. Är också på Nusa Dua, fast på Hilton.
Där Ser man, vi satt bakom er då? Ni var tre i sällskapet va? Vi hade rad 14.
Jag blå skjorta och svarta chinos. Frun en mörklå variant och svart skjol.

Liten värld!
 

squeezen

Medlem
Är stolen så trång som det sägs?
Håller väl med Palmen, jag är 180 och väger ca 75 kg så inga problem för mig. Jag är inte jättegrov precis men tränar en del.

Satt absolut helt ok, tyckte nog mer att den där skärmväggen störde. Den påverkar också säkert trängsel känslan lite då den nästan är som förlängning av nackstödet...
 

squeezen

Medlem
847AD62F-8957-4CCF-A48B-14BCA5792647.jpeg

Evening cocktails i club lounge.
Cape discovery körde de, rött, vitt, rose och sparkling. Första sofitel jag varit på som inte serverar riktig champagne i loungen. Ikväll ska jag fråga dem, de kanske kör en united/singapore lounge... de har men bara på begäran.

BCC2766E-D0E2-4570-9891-A167283A13FB.jpeg

Lite plock, pastrami, ost, frukt, rödbeta och apelsin sallad, nötter, tomater (och lite andra diverse).
De kom även med bricka med tasting sizes av pumpa-soppa och mozzarella/basilika/tomat/pesto portioner. Helt om men på gränsen att det kan ersätta en middag.

Fanns iofs yellow rice och nån slags kyckling. Tänk er klassisk klubba som
Familjen flinstones gillat. Smakade inte dem.

87A912FC-E93B-47BF-8721-B3EAB8ED171C.jpeg

Restaurang (en av dem) va lugnt på kvällen. Hade buffe, inte jättemycket folk inne heller.

37F2F54D-7788-48B3-A451-99C0A7DA9FBE.jpeg

Fasad på kvällen.

00A9E601-4286-4C06-8686-410842F3236D.jpeg

Poolområde på kvällen, riktigt coolt med facklorna där uppe. Kändes lite indiana jones, och min generation är man då ”lättsåld”. Haha

48E76ED0-84D1-418A-9BB0-E64130ACF4EC.jpeg

”Landsidan” av poolbaren. Som även har bord och stolar i vattnet. Nice
 

aruba1

Medlem
Kul att läsa och ta del av bilderna hur er lounge/hotell ser ut 4km norr om oss får kanske bli Sofietel nästa gång för vår del.
 

aruba1

Medlem
Där Ser man, vi satt bakom er då? Ni var tre i sällskapet va? Vi hade rad 14.
Jag blå skjorta och svarta chinos. Frun en mörklå variant och svart skjol.

Liten värld!
Yes, vi satt tre på rad 12 och ni bakom oss. Jag på 12D och mina barn på 12F och 12K. Min son på 14F slocknade på en gång efter take-off. Om jag inte minns fel så sov även din fru. Beställde Sea Bass från Book The Cook. Hoppas att lukten inte spred sig alltför mycket bort till er
 
Toppen