Senaste nytt

[Semi-live] Låååånga vägen till Cancun TK ARN-IST-MEX-CUN

mischadee

Medlem
Då var vi i luften på sista benet. Stoppet i Mexico City var ganska händelselöst men det erbjöd lite udda sätt att ta lite frisk luft. Dessa vyer ser man inte varje dag på ett plan. Inte så mycket säkerhetstänk här inte.

8F059E22-29BA-4062-881C-F4AEC82A6093.jpeg


4C7E1D5C-00EC-4858-B8A3-7172203D1632.jpeg


Sedan såg jag lite intressant info kring passagerare och besättning som låg framme helt öppet.

5EFBE77C-C3E0-4C35-8B15-3C3CA703B53C.jpeg
 

mischadee

Medlem
image.jpg


Så för att summera nu när man har lite dödtid på hotellet innan rummet är klart.

Sätet: Njae det funkar men inte mer. Känns lite trångt och så himla trist att man måste luta sig fram för att se ut.
Maten: Middag mycket bra som det brukar vara men frukosten är väl lite si och så. Tycker det godaste är den där honungen och sylten.
Service: Det är väl här som det brister lite. De känns inte så på och uppmärksamma. Missar att servera fördrinkar och man måste vänta länge på en sked för att kunna äta glass till efterrätt. Sådana där småsaker helt enkelt som stör en.

Nu är det sju sköna dagar här och sedan hem igen. Tur att det är direkt till IST denna gång för 14 timmar i det sätet var i längsta laget.
 

henke12

Medlem
Visa bifogad bild 100753
Kvinnlig FO och pilot flying idag

Lite rörigt med begreppen där.

Pilot = Samtliga personer som kan spaka ett flygplan
FO = First Officer = Styrman(också pilot)
FC = Flight Captain = El Capitano = Hen som bestämmer = Befälhavare(Också pilot)

PF = Pilot Flying (piloten som just denna flygen sköter själva flygandet)
PM = Pilot Monitoring (piloten som just denna flygningen sköter radion mm) (Även kallad PNF = Pilot not flying)

Fast det är klart, du kanske menade att den kvinnliga styrmannen var PF idag? Då var det glasklart :)

Visa bifogad bild 100753
Sedan såg jag lite intressant info kring passagerare och besättning som låg framme helt öppet.

Nåja, semi-intressant. Förmodligen oerhört få som bryr sig och ens kan läsa texten :)


TACK FÖR KUL RAPPORT i övrigt!
 

mischadee

Medlem
Lite rörigt med begreppen där.

Pilot = Samtliga personer som kan spaka ett flygplan
FO = First Officer = Styrman(också pilot)
FC = Flight Captain = El Capitano = Hen som bestämmer = Befälhavare(Också pilot)

PF = Pilot Flying (piloten som just denna flygen sköter själva flygandet)
PM = Pilot Monitoring (piloten som just denna flygningen sköter radion mm) (Även kallad PNF = Pilot not flying)

Fast det är klart, du kanske menade att den kvinnliga styrmannen var PF idag? Då var det glasklart :)



Nåja, semi-intressant. Förmodligen oerhört få som bryr sig och ens kan läsa texten :)


TACK FÖR KUL RAPPORT i övrigt!

Japp. Menade det glasklara alternativet. Alltså att det var den kvinnliga FOn som var PF men kanske skulle skrivit det tydligare.
 

mischadee

Medlem
Jag valde också lammet när jag blev uppgraderad till C senast. Det står "Chops" i menyn, vilket är plural, men jag fick minsann bara en. Gott var det i alla fall. Tack för bra rapport!

Haha. Ja samma här. Det såg lite tråkigt ut men de är ju grymma på att få till både smak och saftig konsistens.
 
Toppen