semi live: Förstaklass weekend i Shanghai

Diskussion i 'Reserapporter' startad av squeezen, 5 December 2018.

1. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte återigen dela med mig av min kommande första klass resa. Premiären var i somras då det bar av till Bangkok via Seoul.

Bakgrund:
    Farsan fyller jämnt, det ska ju firas. Efter alla år av att ha blivit bjuden på diverse resor mm är det återbetalningsdags. Jag har ju tvingat på pappa och bror amex, tjatat om "all things travel and bonus" hur mycket som helst så nu var det dags att maximera en möjlighet att tjäna bra med poäng samt att få kvalitetstid (resande) med närmsta familjen.
    de hade tidigare testat plus på longhaul respektive business på shorthaul (narrowbody).
    Tack vare @ELOS tips i tråden http://www.businessclass.se/forum/t...fthansa-first-från-sverige-och-danmark.93707/

Så började jag jaga kumpaner att resa med mig och far. Trodde först att det krävdes att resa 2+2 eller endast två men visade sig att 3 personer gick fint.

Ville kombinera med porsche experience och kunde inte boka "extra long layover" i FRA via Lufthansa, varken på web eller telefon. Suck, strida mot budorden eller skita i Porsche. Då farsan är motornörd skulle vi såklart köra Porsche. Sökte via en online travel agent (OTA) och lyckades boka exakt de flighter vi ville ha.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Detta gjordes i somras nån gång.
    Efter några månader slopas Porsche experience, varpå 6h i FRA känns väl tilltaget. Efter diverse strul och diskussioner ändrades CPH-FRA till senare flight. Mer om detta här:
    http://www.businessclass.se/forum/t...s-airlines-det-här-gjorde-ni-bra.7769/page-13
    inlägg 257

Blir första gången i Swiss F, "tyvärr" på en 340 och inte 777 men hey, va fan är det att klaga på egentligen.

resan kostade ganska exakt 20.000 per skalle och kommer att ge bra med EuroBonus poäng då bokningsklasser är J och A.

Detta inlägg kan tyckas långrandigt, jag vet. Från och med imorgon bitti då äventyret börjar blir det endast via mobil så risk för autospell, fat fingers, tirad eyes etc kan ställa till det. Detta är en proaktiv ursäkt för detta.

Och just det, smolket i glädjebägaren... jag missar HKG träffen då den ju såklart infaller samma helg.

På återseende imorgon...

Last edited: 5 December 2018
    Alpbach, Gus, palmen och 46 andra gillar detta.
  2. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, med småbarn behöver man aldrig eller sällan oroa sig över att sätta alarm för att komma upp.

Det var ju också tydliga direktiv hemma att jag fick ta natten eftersom jag ”kan vila upp mig hela helgen”.

Vad då vila upp mig ränkte jag, jetlag, ska orka njuta fullt ut av first class osv. Men valde att inte ta denna diskussion så att säga ;)

Drop off av familj på förskola och jobb sedan det mest ångestfulla momentet på hela resan. Lååång tid på öresundståget. Ve och fasa. Kanske kommer lite bilder även på det!

I veckan och förra helgen var det 20 grader i shanghai, till helgen blir det 6-8 och regn?!?! Störigt

Gus, Mr Basic, Jens Nilsson och 12 andra gillar detta.
  3. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    6C0BF0EB-96C3-4EB2-8A1E-A5BECF20D1A5.jpeg
    Ja, då har äventyret dragit igång! Skicket är på topp på rälsbussen. Påminner om tubsockor som använts 1563 ggr. Ni vet hälen...

F4316DBE-1D21-4E60-A90E-D4142EC9375D.jpeg
    Fräscht ryggstöd

8D628147-426D-42F2-A843-669DB2DFC107.jpeg
    Grådassig morgon.

Behöver bara stå ut en timme till... kämpa

rvarttinen, Målarn, Mr Basic och 4 andra gillar detta.
  4. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    39976305-D17E-47B8-A3E1-8CF5ADDC5BFE.jpeg
    Element eller askkopp? Snuskigt hur som helst.

5. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kombo!! Tänk va smart att med 2 användningsområden :mad:

FilipJ, Kris och squeezen gillar detta.
  6. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Bra med lite kritiska ögon. Vill se dig fortsätta leta felen med samma entusiasm även på Swiss F. :)

Jane Insane, DrGold, Karlssonskan och 3 andra gillar detta.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    884D6A4E-F7C5-4593-A933-1A9DE4B7878A.jpeg
    Soppa idag: kyckling. Utan kyckling, peculiar.

C34B7D6A-E70A-4580-BE3D-AC4FEF06CAE5.jpeg
    Lunchmeny påslagen, sötpotatis sallad, frikadeller typ (åt inte, blir alldeles kass av lökpulver i halvfabrikat, eller helfabrikat...), sallad. Plus på persiljepeston

89AE7BB8-54C3-40FD-BEC1-FDDEC2784281.jpeg
    Wine, wine and wine.

A00C8811-7DBB-4DEC-BD79-72C2927B0076.jpeg
    Stjärnhimmel? Det gäller ju höja moodet innan man ska in på de icke-renoverade toaletterna.
    De är väl precis snäppet bättre än tågets toaletter...
    Renovering i fullfart på damernas, hcp toaletten nu temporär damtoa

Bifogade filer:

8. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Now in the real lounge!
    Älskar det är så lugnt här ”bak” vid Mikkeller.
    Luft gångbro, elektronisk passkontroll (ironi) i all ära men detta är det bästa som hänt Kastrup!

8FEADEE0-C285-47CA-B046-CB41C4E90D79.jpeg

D3D60069-4CE0-4AA3-A856-639A248AB4C2.jpeg
    1000 IBU, imperial ipa 9.6%

0D077061-9736-4767-B922-130767BF8343.jpeg
    Hazy strawberry, gjord ihop oregon brewery

Lauda 777, rvarttinen, rosenstam och 18 andra gillar detta.
  9. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    51449795-F5F8-4C0C-AF6A-66ED11F4D775.jpeg
    A321, säte 2D? Yes please, bra litet fack för fötterna där.

8C4FA0E4-1B07-44B8-A975-F5A9EB8D95D3.jpeg
    SAS, se och lär!

Återkommer med gardingate info...

rvarttinen, palmen, Mr Basic och 6 andra gillar detta.
  10. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    0A607BDB-4D77-4BB3-AA06-98903A787893.jpeg Lite bumpande o skumpande senare efter en timme är man i FRA.
    Ovan kalla plate är ankbröst, ost, lite olika chutneys och en slaw.
    Söta var nån vaniljgrej med hallonsås. Tog en tugga bara. Sparar mig till FCT.

rvarttinen, Lagerman, Jönsson och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!