Golfkillen
Medlem
Alla andra gör det, så varför inte jag? Detta blir förhoppningsvis en semi-live rapport från vår 4-dagars roadtrip i USA. Kanske ett annat fokus än vad ni är vana vid, jag hade inte tänkt ta en enda bild på menyer tex. Istället vill jag fokusera på hur priviligierade vi är som flyger första klass, är 4 dagar i USA (långresa för många av er) och kan njuta av fina hotell och bra flyg.
Det gnälls ibland väldigt mycket, tex ibland gnälls det på cabin crew som inte dyker upp när man trycker på knappen (lösning, använd apostlahästarna och sök upp personalen). Det mesta som folk gnäller över har en väldigt enkel lösning, bara man själv tänker till lite, är ödmjuk och inser att alla människor kan ha en dålig dag. Möt dina medmänniskor med ett leende (även om det tar 10 sekunder istället för 5 för ANAs personal att komma till ditt säte), så blir oftast livet enklare.
Det bästa med Kastrups lounge, baristan
Sitter på LH2447 på väg till Munchen, tre rader business men vi är bara två personer. Frukosten kom precis in, men jag tackade nej, blev en snabb macka vid 0330 och en trippel cappuccino på Kastrup, så jag väntar nu tills vi är i loungen. Lufthansas mat är ju ofta sisådär, men den luktar i alla fall väldigt gott just nu, som när man kommer ner till en frukostmatsal på ett bättre hotell. Det får faktiskt magen att kurra lite.
Det värsta som hänt idag är att jag kl 0330 inser att jag har en skjorta med orangea toner och skall ha röda skor...
Gardinen är inte fördragen, men jag orkar inte uppbåda minsta uns av negativ energi för att bli upprörd över det. Beläggningen är låg, inte bara i business, så inget spring. Sen om sanningen skall fram, det är bara en gardin, vill någon från economy gå förbi den, även i stängt läge, är den inte speciellt svårforcerad. Nu kanske vän av ordning utbrister "men du har ju betalt för det". Då skall jag förklara min syn på det hela.
1. Det är en bonusresa, betald med poäng mestadels från värvningar och vanliga inköp, jag har svårt att bli upprörd för att jag har betalt något, då det i princip inte är något alls jag har betalt.
2. Jag försökte hitta "gardin-tillägg" nedbrutet på kvittot, men hittade bara bränsletillägget. Jag har inte läst alla terms and condition så det står kanske något där om gardinen
3. Bara för att man har betalt för något så behöver man inte bli allt för upprörd om det inte ingår, om det handlar om något så trivialt som en gardin (på samma sätt som att man behöver inte bli belönad för allt man gör, som jämförelse så fick jag ingenting för att hjälpa den gamla damen med hennes väskor på Öresundståget, men jag gjorde det ändå).
Såg nu när jag lättade på trycket att gardinen var halvt fördragen, oj vad mycket svårare det blev att gå förbi den .
Ojoj, de farliga människorna i economy som man tydligen inte vill dela toalett med.
Detta blir nog en bra dag!
Det gnälls ibland väldigt mycket, tex ibland gnälls det på cabin crew som inte dyker upp när man trycker på knappen (lösning, använd apostlahästarna och sök upp personalen). Det mesta som folk gnäller över har en väldigt enkel lösning, bara man själv tänker till lite, är ödmjuk och inser att alla människor kan ha en dålig dag. Möt dina medmänniskor med ett leende (även om det tar 10 sekunder istället för 5 för ANAs personal att komma till ditt säte), så blir oftast livet enklare.
Det bästa med Kastrups lounge, baristan
Sitter på LH2447 på väg till Munchen, tre rader business men vi är bara två personer. Frukosten kom precis in, men jag tackade nej, blev en snabb macka vid 0330 och en trippel cappuccino på Kastrup, så jag väntar nu tills vi är i loungen. Lufthansas mat är ju ofta sisådär, men den luktar i alla fall väldigt gott just nu, som när man kommer ner till en frukostmatsal på ett bättre hotell. Det får faktiskt magen att kurra lite.
Det värsta som hänt idag är att jag kl 0330 inser att jag har en skjorta med orangea toner och skall ha röda skor...
Gardinen är inte fördragen, men jag orkar inte uppbåda minsta uns av negativ energi för att bli upprörd över det. Beläggningen är låg, inte bara i business, så inget spring. Sen om sanningen skall fram, det är bara en gardin, vill någon från economy gå förbi den, även i stängt läge, är den inte speciellt svårforcerad. Nu kanske vän av ordning utbrister "men du har ju betalt för det". Då skall jag förklara min syn på det hela.
1. Det är en bonusresa, betald med poäng mestadels från värvningar och vanliga inköp, jag har svårt att bli upprörd för att jag har betalt något, då det i princip inte är något alls jag har betalt.
2. Jag försökte hitta "gardin-tillägg" nedbrutet på kvittot, men hittade bara bränsletillägget. Jag har inte läst alla terms and condition så det står kanske något där om gardinen
3. Bara för att man har betalt för något så behöver man inte bli allt för upprörd om det inte ingår, om det handlar om något så trivialt som en gardin (på samma sätt som att man behöver inte bli belönad för allt man gör, som jämförelse så fick jag ingenting för att hjälpa den gamla damen med hennes väskor på Öresundståget, men jag gjorde det ändå).
Såg nu när jag lättade på trycket att gardinen var halvt fördragen, oj vad mycket svårare det blev att gå förbi den .
Ojoj, de farliga människorna i economy som man tydligen inte vill dela toalett med.
Detta blir nog en bra dag!