Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Det går bra nu, fortfarande kvar vid gate. Tydligen en trasig stol i främre delen av planet så de fick leta frivillig som fick gå av och åka imorgon istället.

Kapten säger dock att vi ska kunna flyga in 1h av förseningen så borde inte bli jättesen, men varenda minut jag kan få med vila hade varit trevlig.
 

palmen

Moderator
Bagagelastarna har tydligen lastat av några containers nu och kapten har inte fått någonting förklaring om varför.
Är det nu man ska börja undra om hi kommer iväg över huvud taget?

Har lite underhållning utanför fönstret där några ground crew leker "kasta plast-kon".

Ser även BEA livery taxa in till sin gate.

Dessa säten där man sitter och tittar rakt på en annan resenär är ju lite udda, får dra upp divider senare...
 

danielhog

Medlem
Bagagelastarna har tydligen lastat av några containers nu och kapten har inte fått någonting förklaring om varför.
Är det nu man ska börja undra om hi kommer iväg över huvud taget?

Har lite underhållning utanför fönstret där några ground crew leker "kasta plast-kon".

Ser även BEA livery taxa in till sin gate.

Dessa säten där man sitter och tittar rakt på en annan resenär är ju lite udda, får dra upp divider senare...
Är det inte för att leta efter bagaget till den som gick av?
 

Andrew

Medlem
Jobbigt att bli så försenad särskilt när man har en så kort natt. Hoppas du fick lite sömn på planet till JFK... Kul att följa din resa!
 

henrik l

Medlem
Boarding 1850 var tanken. Nu är den 1930 och boarding har fortfarande inte börjat.
Något som jag ogillar skarpt är att bli lurad till gate 40 minuter innan de börjar boarding och det är just nu ingen aktivitet alls i gate

Upplevde nästa samma sak för några veckor sedan. Istället för runt 16, kom flighten till BKK iväg vid 20. Eftersom vi var i 5C, var det ju inte bara att gå till loungen. Men vi fick en slot där man kunde promenera iväg till 5B.
 

palmen

Moderator
Live från American Flagship Lounge på JFK T8.
Mycket folk på morgonen, och ölkylen är låst...
20190710_050241.jpg
20190710_050642.jpg
 

palmen

Moderator
Idag ska det göras två flighter, jag antar att det är rätt uppenbart hur jag ska flyga. Återstår att se om jag klarar min connection på 40 minuter, verkar vara gater nära varandra åtminstone. Snarare bagaget som kommer bli försenat i så fall.

Någon som vågar sig på en gissning?
Ledtråd: 280
 

palmen

Moderator
Något man måste ge amerikanarna är att Boarding börjar på den tid som är utsatt. Tydligt uppmärkta fållor och inga som står och blockerar vid boarding.

Har slagit mig ner på 6A. Tänk om det fanns en marknad för riktiga Businessstolar även i Europa.
Frukost ska serveras ombord och det finns även 6 olika öl att välja på varav den ena är roterande från Samuel Adams.
Pre departure drinks erbjuds, bubbel, vatten eller apelsinjuice.
20190710_054411.jpg

Jag borde sova hela flighten men kommer nog vara för mycket uppe i varv nu initialt. Min stolsgranne har dock redan bäddat ner sig.
20190710_053748.jpg
20190710_054312.jpg
 

Andrew

Medlem
Idag ska det göras två flighter, jag antar att det är rätt uppenbart hur jag ska flyga. Återstår att se om jag klarar min connection på 40 minuter, verkar vara gater nära varandra åtminstone. Snarare bagaget som kommer bli försenat i så fall.

Någon som vågar sig på en gissning?
Ledtråd: 280
AA171 till LAX?
 
Toppen