Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Jag ändrar mig, du ska till Helsingfors med AY808 kl. 12:55, de flyger med en E190.
Bingo!

Kan redan nu avslöja att denna resa inte innehåller en enda sas flight. Verkade som de flesta var inne på att jag skulle flyga star alliance men det blir alltså one world som inleder min resa. Viktigt att sprida sina poäng nu när sas devalverar intjäningen till Eurobonus för de med mitt resmönster.
 

palmen

Moderator
Såg inget om det från Palmen i Cathay tråden om den misstake fare, däremot stämmer den in på mig, vaknade just på Hilton Garden Inn i Hanoi och ikväll bär det av mot Vancouver med Cathay i First...

Sorry för OT i tråden
Du får gärna skriva ihop lite om Cathay First sen. Ligger på min bucketlist att flyga med dom längre i First än från Taipei.
 

palmen

Moderator
Fritt fram att gissa vad nästa flight blir från Helsingfors.

Har tagit busen till T2 nu och ett kortare stopp på Arlandas bästa Lounge, Aurora (Pontus ej inräknat).

Så här långt på resan är ölindex ok
100W IPA från Carnegie på Pontus och nu en liten Sleepy Bulldog från Wisby.
20190709_120720.jpg
 

palmen

Moderator
Jag gillar Finnairs Embraer190 helt klart, utrymmet på första raden är i paritet med vad sas har i plus på longhaul på rad 20. Många bolag har ju första raden på tok för nära bulkhead för att det ska vara bekvämt.

Prio boarding funkar också perfek från gate 62. Till skillnad från sas så bildas det ett "vakum" framför gaten och alla står längs med sidorna utan att blocka vägen. Verkade som jag var en av få med prio boarding då alla stod blixtstilla när det annonserades att grupp 1 kunde boarda.

Det är fullt i Business på denna flight, 4 pers på första raden. Vid checkin var jag dock den enda som valt säte.
Nu är frågan vad Finnair bjuder på under denna korta flight till Helsingfors. Första gången i Business på Finnair, blåbärsjuicen i ekonomi är ju riktigt trevlig :)

20190709_123327.jpg
Benutrymme på 1A

20190709_123333.jpg
Utsikt från 1A
 
Toppen