Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Homer

Medlem
Testade bland annat en inhemsk gin som var rödaktig

Nästan garanterat smaksatt med rooibos, finns minst ett halvdussin sådana Ginsorter från Sydafrika.
T.ex denna
Cape-Town-Gin-Company-Rooibos-Gin-Cocktail.png
 

Homer

Medlem
Här är bild på den, även om jag inte kan se vad det står. Tror det står Amber. Ginen är i alla fall från Inverroche.
Visa bifogad bild 94236


Enligt detta så är det Rooibos som ger färgen (om det var "Amber" det handlade om.
https://www.ginfoundry.com/gin/inverroche-gin/
Red bush, Rooibos tea flavours emerge to taste with hints of sweet toffee apples that give way to delicate florals.

Deras specialité är dock att använda växter från fynbos
"Fynbos is a small belt of natural shrubland or heathland vegetation located in the Western Cape and Eastern Cape provinces of South Africa. "
The Magic of Fynbos – Inverroche
What is Fynbos? An Easy Introduction - The Fynbos Guy


Så nu vet vi det, f.ö. anser jag Rooiboste vara en avskyvärd dryck :)
 

palmen

Moderator
Sitter i "fel" lounge då British Airways renoverar sin. Är i SLOW loungen i väntan på BA56 om ca 80 minuter.
Tyvärr verkar man inte komma åt bryggeriet på flygplatsen då det ligger i domestic terminalen.

Ska bli kul att testa British Airways First, blir första gången för mig och ska ju finnas väldigt speciell öl ombord i F.

Det är alltså denna tripp som startade det hela, BA F för under 10k var för bra för att tacka nej till. Blir besök i CCR på LHR också innan sista flighten innan destinationen.
 
Toppen