Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

Brandten

Medlem
Nu kanske det beror på att jag är i ett svajigt Norge högt upp i fjällen och signalen är klen men.... Ingen update från någon på 1 dygn?
 

palmen

Moderator
Igår tog nog varvet runt jorden ut sin rätt. Vaknade på morgonen och hade ingen aning om var jag var, mer än i ert hotellrum. Helt ny upplevelse för mig. Bytte hotell och bor nu i Sandton men somnade runt middagstid.

Idag har jag fått lite tips från locals på vad man kan göra fick bli att åka röda turistbussen, lämpligt nog stannar den vid SAB Museet, dvs South African Breweries. Jag var den enda som hoppade av där. Fick smaka någon typ av öl som görs på gammalt hus, var trögflytande och syrlig, samt 6 olika öl från bryggeriet.
Efter detta var tanken att ta mig till ett craft beer bryggeri några kvarter bort, jag fick dock absolut inte gå dessa 2-300 meter. Blev dock av med all täckning på mobilen så kunde inte få taxi och tog sightseeing bussen tillbaka istället. Blev tipsad om att se solnedgången från Marble i Rosebank. Väldigt fina vyer och en väldigt välsorterad bar. Testade bland annat en inhemsk gin som var rödaktig, speciellt gjord för baren, var riktigt gott.
20190719_172219.jpg
20190719_180342.jpg
20190719_180332.jpg
20190719_164344.jpg
20190719_172313.jpg 20190719_172407.jpg
 

palmen

Moderator
Imorgon är det alltså dags för sen 3e biljetten på denna resa, och det som startade allt förra året när jag kom över en fare som var för bra för att inte boka. Bara två minuter efter jag fått igenom en akutbokning så dog denna deal. Trodde inte den skulle hedras men det har den tydligen gjorts.

Så vad är min slutdestination?
Jag flyger imorgon någon gång efter lunch och landar på söndag för att ta en till flight till min destination för hela resan.
 

FFS

Medlem
Imorgon är det alltså dags för sen 3e biljetten på denna resa, och det som startade allt förra året när jag kom över en fare som var för bra för att inte boka. Bara två minuter efter jag fått igenom en akutbokning så dog denna deal. Trodde inte den skulle hedras men det har den tydligen gjorts.

Så vad är min slutdestination?
Jag flyger imorgon någon gång efter lunch och landar på söndag för att ta en till flight till min destination för hela resan.
Ah, den var jag lite sugen på att boka fast det föll på att man var tvungen att åka åt "fel håll". Kul att se att det verkar gå att lösa.
 

Cremant

Medlem
Frukosten hör på InterContinental är grym. De har kockar som gör det mesta on order, juice, ägg, nudlar, pannkakor, sushi mm. Utöver det ett tiotal stationer med olika maträtter mm.

Hade varit skönt att ta en lugn dag idag, solskyddsfaktorn ligger dock i incheckade bagaget så vågar inte ta en heldag vid poolen. Efter de senaste dagarnas aktiviteter behöver jag lite vila för kroppen.
Någon som har något tips på vad man kan göra några timmar i Bangkok runt hotellet?
Ligg under ett parasoll och vila kroppen!
 
Toppen