Senaste nytt

[Semi-live] All Nippon Airways/ANAs nya kabin på Heathrow (LHR) - Hanada (HND)

Airman

Medlem
Don-don är min favorit-yakuniku i Shinjuku. Lite enklare jämfört med många biffretauranger Visa bifogad bild 95861 men livlig, trevlig och relativt billig.

Notera att starksprit och kedjerökning är viktiga element i det japanska köket...

Så lyxigt ändå. Jag fullkomligen äääälskar wagyu! Gärna sådär koreanskt grillat också! En smula avis när man sitter här hemma i Sverige. Hoppas du njuter ordentligt åt oss andra! :)
 

LSH

Medlem
En liten sammanfattning. @Jeff kommer förhoppningsvis snart med sin recension också. Jämfört med gamla The Square är detta ett rejält lyft, både för ensamresenärer och par. Jag satt på 1K och hade ohindrad sikt genom det bakre fönstret. Fortfarande en liten spalt mellan stol och fönster, men inte så att det störde.

Skärmen är fantastiskt bra. Utbudet av filmer är OK, men sticker inte ut. Såg en del japansk anime och en del av "Stockholm". En del 100hz-skärmar gör en massa digitalt trixande med bilden vilket kan leda till känsla av dåligt bilddjup och att man ser en budgetdokumentär. Inget sådant här. Lite brus i långfilmen, men jag antar att det har med uppskalning till 4K att göra, och det störde mig inte.

Servicen var strålande. Min värdinna övade några gånger på att uttala mitt namn, men använde det inte för tilltal under flygningen. Inte mig emot. Hon hade riktigt bra engelska (vilket inte alltid är fallet med ANA) och i slutet av flygningen hade vi ett långt samtal där hon nyfiket ställde frågor om hur jag upplevt kabinen och flygningen, och även vilka andra F-produkter jag provat.

Maten var bra, och deras dryckesutbud är riktigt vasst, men det där har recenserat många gånger tidigare.
 

LSH

Medlem
Här kommer ett par bilder på de "hotell" jag har bott på i Tokyo denna gång. Känns lite konstigt när flygstolen är större än hotellrummet.
IMG_20181025_140659.jpg


Mitt och grannens rum. Inga dörrar utan bara en rullgardin.
IMG_20190812_153450.jpg
 
Toppen