Senaste nytt

[Semi-live] 4 dagar i First

Jeff

Medlem
Lufthansa First Class Lounge, München (MUC), Terminal 2

Efter att jag landat i München så bestämde jag mig för att först besöka FCL i terminal 2 satellit. Jag ankom till ”vanliga” terminal 2 och det var även därifrån jag skulle åka vidare lite senare. Så jag tänkte att jag börjar i satelliten och rör mig sedan vidare mot terminal 2 för att testa den lite äldre FCL.

FCL MUC terminal 2 satellit är den enda Lufthansa First loungen som jag besökt tidigare. Och den är riktigt bra.
Avslappnad och trevlig personal som kommer fram till dig titt som tätt och frågar om påfyllning eller om något mer önskas. Det är stort och känns väldigt luftigt med tanke på att det inte var så många passagerare där. Takterrass är också väldigt trevlig även om jag inte besökte den nu.

20190810_085039.jpg


Frukost nummer 3. Notera det nästan tomma glaset. Fick inte frågan om påfyllning när maten kom vilket är det enda negativa med besöket.

20190810_085820.jpg

Eggs Benedict with bacon

20190810_092005.jpg

Summer special

Det gick smidigt att förflytta sig mellan terminal 2 och satelliten. Det tog ungefär 10 min från lounge till lounge på vägen tillbaka.

Den lite äldre loungen som ligger i terminal 2 är mindre till yta, buffén var mindre och det finns ingen takterrass. Det är inte mycket som skiljer loungerna åt men jag tycker ändå att det som väl utmärker satelliten är tillräckligt för att man ska ta den lilla extra promenaden (och tågresan) dit.

Här kommer lite bilder från loungen i terminal 2.

20190810_104444.jpg


20190810_104613.jpg


20190810_111647.jpg

Moscow Mule - den var inte bra. Fick kämpa för att få i mig halva. Misstänker att man bytte ut limejuicen mot socker!?

20190810_112917.jpg


20190810_112923.jpg


20190810_112935.jpg


20190810_113002.jpg


20190810_113654.jpg


20190810_113702.jpg
 

Jeff

Medlem
MUC-FRA - Lufthansa A321 - Business

Vad kan man förvänta sig på ett flyg som beräknas ta ca 1h? Trevlig personal ombord men kändes väldigt stressade. Vi blev en halvtimme försenade på marken men en stor del av det flög man in. Om jag inte har helt fel så landade vi ungefär 10 min efter tidtabell. Eller hur var det, stannar klockan när dörren öppnas? I så fall blev vi nog 20 minuter försenade.

Jag har inte den bästa tidsuppfattningen här då jag inte kollade på klockan, så ta minuterna med en nypa salt.
Det tog 15 min innan skylten för säkerhetsbälte släcktes. Servering i business startade på en gång men såklart så satt jag där utan någon dryck.

20190810_124318.jpg

Maten var helt ok men något torr. Efterrätten var inte något för mig.

Om jag ska vara ärlig så tog det inte jättelång tid innan dryckesvagnen kom men fortfarande.. Om man hinner äta upp maten innan drycken kommer är väl något fel? Kan man inte börja med drycken?

När jag ber om en GT får jag svaret att det inte finns någon gin… Slutar med att jag beställer ett glas bubbel.
Det hinner gå 5 minuter innan skylten tänds och man plockar bort mitt glas. Återigen, jag förstår att det är en flight på 60 min. Men snälla servera mig drycken först så jag hinner dricka upp mitt glas. :rolleyes:

20190810_125002.jpg


Väl nere på marken så står vi stilla en stund bredvid bryggan. Efter en stund säger piloten att mannen som styr bryggan inte har dykt upp och att man hoppas på att han gör det snart. Här såg jag min dyrbara tid i FCT försvinna men på samma gång så njuter jag av att sitta lugnt och stilla i ett flygplan.

20190810_131627.jpg


Höll på att glömma något... Gardinen. Men den glömde flygvärdinnorna också :)
 

Jeff

Medlem
Finns det badkar/badankor på båda FCL i München?

Det finns badkar och badankor i loungen ute i satelliten. Om det finns badkar i den andra FCL kan jag inte svara på men det finns iaf ankor. Glömde helt bort ankan i första loungen men kom som tur var på det precis när jag var på väg att gå till gaten från den andra loungen.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Brandten

Medlem
Finns det badkar/badankor på båda FCL i München?

Det finns badkar och badankor i loungen ute i satelliten. Om det finns badkar i den andra FCL kan jag inte svara på men det finns iaf ankor. Glömde helt bort ankan i första loungen men kom som tur var på det precis när jag var på väg att gå till gaten från den andra loungen.

Ankor finns i båda men badkar finns bara i ena loungen.
Jodå... med Jeff´s uttalande ovan om Satelliten samt det här bildbeviset på bubbelbadkar (som inte finns i FCT!) så finns det i båda. :)
Brandtens Travel Bucket List (BTBL): Stockholm - Los Angeles med lite stopp på vägen | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen