Senaste nytt

Semestra på "hemmaplan"

Vi har bokat Nordic Choice i Örebro och Västerås 20w29 map. vattenland och semester.
Planen fram till alldeles nyss var den obligatoriska Malta veckan.

Jag saknar ett Hilton i Göteborg, hade det funnits hade det varit staycation varje helg för att lindra abstinensen.
Vi gör så gott vi kan med Nordic Choice istället nu när vi "upptäckt" Comfort Hotel Göteborg och hur det utklassar Post ;). Dock ingen lounge eller nätter till behålla Hilton Diamond.

EK

Brukar ta en staycation här i Göteborg, Post är inte alls roligt och håller med dig om att Comfort Hotel är bra mycket bättre och trevligare =)
 

palmen

Moderator
Man kan hotellhoppa lite i Stockholm över påsk på Nordic Choice hotellen.
Billigaste ligger på 490 kronor för Comfrot Xpress, Clarion Sign, Clarion söder, Amaranten mfl ligger på under 1000-lappen.

4 stays från 2500 kronor, skaffa deras kreditkort också så behöver du bara 2 stays till för att behålla guldet ytterligare ett år.

Med voucher (125 kronor), frukost för 2 och vissa hotell har middag inkluderat så går man ju nästan plus på detta.
 

Thornado

Medlem
Jag har nio nätter ihopsamlade på hotels.com rewards. Dvs, bor jag en natt till så får jag en gratisnatt, men jag behöver göra det senast i mitten av maj, annars går dessa nio nätter förlorade, så jag funderar på att ta en hotellnatt någonstans i Stockholm. Värdet på gratisnatten är detsamma som snittpriset på de tio betalda nätterna, och just nu så ligger mitt snittpris på 87 USD, så om jag bokar något som kostar 850 kr eller billigare så går jag åtminstone break even på det hela.
 

Lukas2

Medlem
Man kan hotellhoppa lite i Stockholm över påsk på Nordic Choice hotellen.
Billigaste ligger på 490 kronor för Comfrot Xpress, Clarion Sign, Clarion söder, Amaranten mfl ligger på under 1000-lappen.

4 stays från 2500 kronor, skaffa deras kreditkort också så behöver du bara 2 stays till för att behålla guldet ytterligare ett år.

Med voucher (125 kronor), frukost för 2 och vissa hotell har middag inkluderat så går man ju nästan plus på detta.

Lite OT, men de har gjort om lite med mat och dryck nu i dess tider.
Information om bokning och säkerhetsrutiner | Nordic Choice Hotels (scrolla ner lite, så kommer ändringar om mat och dryck)
 

Nemo

Medlem
Hej

Jag vill ge alla oss, inkl mig själv, en uppmaning att semestra på hemmaplan! Vår inhemska besöksnäring, inrikesflyget, och restauranger och liknande verksamheter går på knäna. Åk inte till Aukland, åk till Åland! Åk inte till Bali, åk till Borås! Ja, ni fattar... och köp också så mycket lokalproducerad mat ni kan. Gynna speciellt restauranger som i sin tur köper lokalproducerade råvaror och lokal öl etc.
Kollade upp Åland med Eckerölinjen men den är stängd 16 mars till 14 april pga Corona.
Aktuell information om Coronavirus - Eckerö Linjen
 
Toppen