Self-upgrade?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 9 Februari 2015.

1. Bern

Bern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har upplevt det omvända några gånger på Wideröe, folk som flyttar bak pga ljudvolymen fram i planen (300-serien utan noise reducing) ;)

2. Moco

Moco Medlem

Hahah, underbart. ;)

3. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minns en lite likartad händelse på ett United flyg mellan SFO och LAS. Jag hade bokat in mig på säte XA i premium economy (X = radnumret). Vid boarding så gick jag således och satt mig vid min fönster plats. Strax därefter kom det en person med biljett XC som hävdade att han hade fönsterplatsen och att alla visste att A var isle sätet och C var fönsterplatsen. Efter 5 minuters argumentation där flygvärdinnan försökte att gripa in och rädda situationen så orkade till slut hon inte och kallade efter vakter som kunde eskortera bort han. Så fort hon kallat efter vakter så lugnade han ned sig och satt sig på sin plats och boardingen kunde fortsätta. Det var dock lite tryckt stämning under den resan mellan mig och min medpassagerare.

Brandforce, hittan, Jompa och 6 andra gillar detta.
  4. lowflyer

lowflyer Medlem

CDG-CPH.
    Åkte business och det var på den tiden när det var business på riktigt.
    Landande på 2A och helt plötslig dönar det till i sätet vid sidan om 2B ("reserved for comfort") så den var ju ganska uppenbar om man säger.. En något överförfriskad herre sitter där och försöker fokusera med blicken på något. Gick sådär.
    Tänkte snabbt att denna lägger jag mig inte i utan det får personalen hantera.
    Det gjorde dom också.
    Det tog dock rätt lång tid att få reda på exakt var han skulle sitta eftersom det var lite oklart var hans boardingkort var.
    Han var lite mer en IDKWIA (I Dont Know Where I Am)

Brandforce, Jompa, Smuffe och 13 andra gillar detta.
  5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men är det inte detta som många här på BC tycker när dom har fått en uppgradering på hotell, då skall allt som normalt igår i det rummet ingå för mig när jag fått en uppgradering.

Pho, matte_ante, Börnen och 1 annan gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade Club Carlson inkluderat frukost för Guld så hade uppgraderingen inte spelat någon större roll.

agehall gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt enig med dig!

8. edlundo

edlundo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar verkligen såna här historier även om de inte är så lustiga just då. Vore kul med en tråd med bara knasiga/roliga flyghistorier.

Smuffe gillar detta.
  9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju alltid köpa frukost för typ 80kr när man är ute och reser och får rum som inte inkluderar. ;)

10. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oftast brukar ju Radisson hotellen vilja ha €20 eller uppåt för frukosten när den inte ingår, så då äter jag den hellre på ett café i närheten.

FilipJ, 011430121 och Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!