Self-upgrade?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 9 Februari 2015.

1. SubArcticFlyer

SubArcticFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Hachans

Hachans Medlem

Med tanke på att amerikanska flygbolag knappt kan porta de som ställt till med fysiskt bråk och hotfulla situationer pga alkohol och covid, så tror jag inte något speciellt händer med dem mer än att de just denna gång fick flyga hem med ett annat bolag.

Sir Lemon gillar detta.
  3. Påminner mig om min numera snart 23 år gamla historia från United. Ganska snarlikt men hanterat på annat sätt:
    Self-upgrade? | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Lounge Lizard och Sir Lemon gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

De portar ju hejvilt folk just nu, på grund av just sådant.

Det de däremot inte får, som de har efterfrågat, är att sätta upp folk på federal no fly lista så att de inte får flyga med andra bolag heller. Nu blir de portade på tex American och kan flyga United nästa gång osv.

5. Hachans

Hachans Medlem

Ja, du har helt rätt! Never mind! :)

Sir Lemon gillar detta.
  6. Dr.D

Dr.D Medlem

Nu hände det!
    Gick på flyget från Frankfurt till Rhodes (Aegean) igår… före mig i kön till priority boarding går en svensk/grekisk tjej som inte såg ut att höra hemma där, men man vet ju aldrig så tänkte att jag är dum i huvudet som tänker så - slog bort tanken.
    Jag sätter mig på 2D kvinnan slår sig ner på rad 3. Innan boardingen är klar flyttar hon till 2A.
    Det dyker upp en man som ska sätta sig på 2A… kvinnan insisterar på att mannen istället ska sätta sig på 3D vilket hon claimar är hennes plats. Mannen insisterar på sitt säte och kvinnan flyttar till rad 3 igen. Hon tar av sig skor osv och lägger dig över 3 sätet, pluggar i lurar beställer skumpa och sätter sig tillrätta. Strax efter att säkerhetsskylten släcks kommer Cabin C och ber att få se hennes boardingkort…och skickar tillbaka henne till economy. Kvinnan fortsätter argumentera och tumult utbryter i 20 minuter då hon hävdar att någon i C stulit hennes airpods… tillslut bär 3 cabin crew ut kvinnan ur C-kabinen. Aldrig varit med om något liknande. Helt otroligt :)
    Men en upplevelse värd att rapportera

samet, rosenstam, Bolle och 65 andra gillar detta.
  7. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det var en rolig story värd att rapportera om, tack doktorn.:)

Sir Lemon, GOTBound och Gus gillar detta.
  8. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu läst igenom denna tråd och fått mig flera goda skratt. Detta fick mig att minnas en resa hem från EWR nu i januari. En svensk herre (50-55år) före mig in i Lufthansa Lounge. Går till disken och langar fram boardingpass och säger ”Im SAS Gold”, blippar kortet och får nej.

Kvinnan i disk ber om faktiskt kort, herren visar appen som visar Silver - ”BUT IM GOLD AFTER THIS FLIGHT!” (Väldigt konfrontativ) och hänvisar till den flight vi ska dela hem. Blir förvånad när han faktiskt släpps in. Försöker sedan boarda prio enl. samma premisser vilket dock skiter sig. Såg honom inte försöka claima något ledigt business-säte under flighten. Typiskt oskön person iaf.

Brandforce, DavveP, Tveket och 14 andra gillar detta.
  9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK1423 ARN-CPH. Kvinna som satt sig på 2B ombads, innan push back, vänligt men bestämt att flytta till sin plats i Go. Hon försökte med ”men vi är ju redan sena….” o_O.

Vatten, Lounge Lizard, brykthed och 13 andra gillar detta.
  10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten gullig hatt hade hon på sig också? Var ombord på samma flight, satt på 5F :)

Lounge Lizard, LPC123, Mr Basic och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!