Senaste nytt

Self-upgrade?

Besättningen på MUC-ARN nu i morse märke att vi var 6 i Business men det skulle bara vara 5. Personen på sista raden satt på fel plats. Han påstod att hans plats i Economy var upptagen. Det visade sig att han inte bara satt på fel plats, han satt i fel flyg också då han skulle till Oslo.
Vad hände med honom då? Hur är det ens möjligt - borde pipit rött i gaten...
 

SimonXYZ

Medlem
Detta var innan dörrarna hade stängts så han fick gå av. Besättningen såg lite förvirrade ut och verkade inte riktigt veta hur rutinerna ser ut för sådana situationer. Hur är det ens möjligt? Ja du, det frågade jag mig också.
 

Flixflex

Medlem
På LH444. En kille hoppar fram från eco till ett ledigt tvåsäte i prem eco direkt efter boarding completed. Personalen har inte koll så denna gång verkar det lyckats då meny och dyl delas ut.
 

Voyageur

Medlem
Hade en karaktär på Etihad mellan Abu Dhabi och Melbourne som vid påstigning gled in i business. Blev 5 min senare eskorterad av 3 kabinpersonal tillbaks till eco. Första gången jag ser det ske faktiskt och lite förbryllad var man ju. Personalen skötte det väldigt diskret och proffsigt dock.
 

Myllys35

Medlem
Har man ingen skam i kroppen så finns det i praktiken ingen downside med att försöka antar jag; personen blir ju aldrig avvisad från planet utan bara från sin (sneakade) plats.

För att få bukt med detta bör vi försöka få till en praxis där övriga passagerare skanderar ”shame” när personen leds bakåt i planet a la GoT. Däremot bör det vara ok att personen får behålla kläderna på...
 
Toppen