Self-upgrade?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 9 Februari 2015.

1. STO-ARN

STO-ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Händer då och då på ARN, som har ett flertal gater numrerade med siffror, samt A el. B. Har själv sett detta och så fort den som satt sig fel, flyttar sig, så kommer en till, som propsar på just den felaktiga sittplatsen...Ganska komiskt...

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, det är ju inte direkt ovanligt men fortfarande rätt irriterande.

3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Self-Upgrading Korean Air Passenger Forcibly Removed by Security (Video)

Self-Upgrading Korean Air Passenger Removed by Security

”Interestingly, Korean Air said that when the passenger checked in for the flight in Seoul, she was accompanied by a staff member from the US Embassy in Korea.”

rosenstam gillar detta.
  4. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    I princip borde man kunna klassa självuppgradering som stöld eller stöldförsök. Man försöker ju få tillgång till något man inte har betalt för, som mat och dryck. Der händer dock ärliga misstag varför det kanske skulle vara väl tufft att döma någon.

5. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt tänkt, den juridiska benämningen på brottet är "bedrägligt beteende".

Vid stöld så tar man något här blir man serverad.

6. igelkotten

igelkotten Medlem

Sag detta nyligen pa SK534 fran London forra veckan, dar tva unga tjejer forsokte satta sig i Plus. Jag sag hur de diskuterade sin plan en stund, och diskret hoppade in pa sista raden Plus. Crew hade stenkoll dock och skickade bak de tva.

Berglund, Jakob Österberg och rosenstam gillar detta.
  7. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Vad gör man inte för chansen till en gratis smoothie...:D

henrik l, rosenstam och Lounge Lizard gillar detta.
  8. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läste nyss @Vax rapport.

Då slog det mig att jag upplevde något liknande i veckan.

GOT-ARN i onsdags.

Jag satt på 11F (nödutgång) seatblock på E, en pax på D.

Halvvägs in i boardingen fylldes ABC av tre personer.

Efter en stund blev det helt stopp i gången... folk fick börja knö sig förbi... slutligen kom CC.

Då stog där totalt tre personer som skulle sitta på 11ABC...

Männen som redan satt hade nu helt tappat förmågan att förstå engelske eller tala över huvudet taget...

Det krävdes tre CC och säkert 5min av tjat och gestikulerande innan de flyttade på sig.

Last edited by a moderator: 18 Augusti 2019
    Brandforce, rosenstam och JNH gillar detta.
  9. Vax

Vax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade nog kunnat hamna själv på denna lista om man bara ser hur det såg ut från andras ögon.
    Åkt i ett sällskap på fyra personer med SAS till LYR. Det är en kvälls/natt flygning. Det var ganska fullt i GO men totalt öde i PLUS (12 rader var av PAX på rad 2 och 3) Vi satt på rad 13. Efter servering och när de släckt så gick jag fram till CC och frågade om jag kunde "låna" rad 12 för att sträcka ut mig lite på.
    Svaret blev.... Jag får inte lov till det men jag kommer inte heller att kontrollera det men det gäller bara dig, gå bara tillbaka när vi tänder.

Själv sa man tack och fick en timmes sömn.

De hade full koll på statusen också så riktigt trevligt CC

LarsCph, henrik l och rosenstam gillar detta.
  10. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Besättningen på MUC-ARN nu i morse märke att vi var 6 i Business men det skulle bara vara 5. Personen på sista raden satt på fel plats. Han påstod att hans plats i Economy var upptagen. Det visade sig att han inte bara satt på fel plats, han satt i fel flyg också då han skulle till Oslo.

trekker, zippan, Bolle och 26 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!