OT, men på spåret SAS incheckning:
Har skrivit liknande innan, men behöver definitivt upprepas:
Det är fullständigt onödigt att enbart ha automatincheckning om det måste krylla av anställda där. Då blir det ju som en manuell ändå. Bara fast man måste köa vid två moment: först för att få hjälp av en anställd vid automaten, sedan vid väskavlämningen. Funkar dåligt!
Hade det hänt mig och jag varit EBP så hade det eskalerats rätt rejält... Nog för att de ska hålla statuslösa borta men de med status som har det som förmån ska man inte behandla så. Allra minst EBP.
Self-Service Assistance är för de resenärer som inte kan checka in i automaterna, t ex om man har någon form av assistans inlagd i bokningen t ex rullstol, ensamåkande barn etc.
Eller för de som helt enkelt inte vill använda en automat utan föredrar personlig service! Och förhoppningsvis trevlig sådan
- Skriva in passupgifterna när man checkar in online
- Dra passet i automaten
- Visa upp det när man lämnar väskan
Findes der i København. Her er det vigtigt at have en positiv attitude og ikke være "du-har-sikkert-ikke-lov-til-at-være-her".Det bästa hade nog varit om det fanns en bouncer vid priority incheckningen, ungefär som KLM har på Amsterdam.
Det bästa hade nog varit om det fanns en bouncer vid priority incheckningen, ungefär som KLM har på Amsterdam.