Senaste nytt

Seating blev downgrading på Lufthansa New York-Frankfurt

Senator

Moderator
Men nu är saken fixad för ett tag framåt...Peppar ...peppar... LH skyllde på att "något måste ha gått fel".
De fixade tillbaka min gamla platser 83 K/H :) plus även den hitills oseatade sträckan FRA-STO. så nu är min fråga "Har man access till någon sjyst LH lounge i FRA (4 timmars väntan...) när man har en UA biljett i P ?

Spelar ingen roll vem som äger biljetten. Det som spelar roll är vem som flyger. Om du har Star Alliance Gold kan du använda Senator Loungen. Om du inte har det, är det Lufthansa Business Loungen som gäller..
 

wheaa

Medlem
Men nu är saken fixad för ett tag framåt...Peppar ...peppar... LH skyllde på att "något måste ha gått fel".
De fixade tillbaka min gamla platser 83 K/H :) plus även den hitills oseatade sträckan FRA-STO. så nu är min fråga "Har man access till någon sjyst LH lounge i FRA (4 timmars väntan...) när man har en UA biljett i P ?
Sjysst! Jag har lite samma sits men har inte lyckets välja platser på LH delen av flygningen (united codeshare) hur gjorde du för att välja plats innan?
 

toer00

Medlem
Sjysst! Jag har lite samma sits men har inte lyckets välja platser på LH delen av flygningen (united codeshare) hur gjorde du för att välja plats innan?

Bokade via resebyrån som lade in en SSR request till Lufthansa...
eftersom det nu var Söndag, och biljetten redan var utskriven, så tog jag det säkra först, Dvs jag ringde Lufthansa 0770 - 11 010 som beklagade sig men fixade biffen utan att knota...
 

toer00

Medlem
Spelar ingen roll vem som äger biljetten. Det som spelar roll är vem som flyger. Om du har Star Alliance Gold kan du använda Senator Loungen. Om du inte har det, är det Lufthansa Business Loungen som gäller..

Och de har bara en eller flera? Jag är ute efter en Arrival Lounge där man ta en dusch och käka lite...
 

Senator

Moderator
Och de har bara en eller flera? Jag är ute efter en Arrival Lounge där man ta en dusch och käka lite...

Mitt tips är att använda Lufthansa.com och kolla upp allt :) Hur lång tid har du mellan flygen?

"The Welcome Lounge" är rätt så bra, men kräver min 2t byte tycker jag. Om du har Star Gold kan du besöka Senator Loungen A50 som har duschar. Tror också Business Loungen som ligger nära har duschar..

EDIT: Problem med HTML länkar just nu
men gå till 3 x w lufthansa.com/se/en/Lounges
 

toer00

Medlem
Mitt tips är att använda Lufthansa.com och kolla upp allt :) Hur lång tid har du mellan flygen?

"The Welcome Lounge" är rätt så bra, men kräver min 2t byte tycker jag. Om du har Star Gold kan du besöka Senator Loungen A50 som har duschar. Tror också Business Loungen som ligger nära har duschar..

EDIT: Problem med HTML länkar just nu
men gå till 3 x w lufthansa.com/se/en/Lounges


Lufthansa.com är lite rörig...
Och nej jag har ingen status alls. bara EBB :( Men siktar på EBS i sommar plus EBG innan Jan 2016.
men dock en giltig C klass biljett :cool:

Tid mellan flygen 4 timmar...
 

Senator

Moderator
Nu fick du (nästan) :) en enkel länk av mig till Lufthansa.com som du kan använda.. Där kan du välja baserat på dina kriterier vilka lounger du kan besöka.

Med 4t hade jag gått till Welcome Lounge: dusch och frukost där är bra
 

Claes L

Medlem
Lufthansa.com är lite rörig...
Och nej jag har ingen status alls. bara EBB :( Men siktar på EBS i sommar plus EBG innan Jan 2016.
men dock en giltig C klass biljett :cool:

Tid mellan flygen 4 timmar...
Dessa kan du använda:

upload_2015-3-2_14-13-43.png
 

toer00

Medlem
Nu fick du (nästan) :) en enkel länk av mig till Lufthansa.com som du kan använda.. Där kan du välja baserat på dina kriterier vilka lounger du kan besöka.

Med 4t hade jag gått till Welcome Lounge: dusch och frukost där är bra

Tack !

Hitade följande.
Dock säger den "For Arriving Lufthansa Passengers"...men det funkar med UA Codeshare på LH metall också?

Screen Shot 2015-03-01 at 23.02.21.png
Screen Shot 2015-03-02 at 14.09.08.png
 

Senator

Moderator
Tack !

Hitade följande.
Dock säger den "For Arriving Lufthansa Passengers"...men det funkar med UA Codeshare på LH metall också?

Jag gör ett nytt försök med andra ord denna gången:
Det är regeln med den s.k. "Operating Carrier" med andra ord det flygbolag som utför flygningen som gäller. Med andra ord, din flygresa utförs av Lufthansa och då har du access till Lufthansas "tillgångar och tjänster" som t.ex. lounger..

Just "Welcome Loungen" tror jag United på deras flyg till Frankfurt när United är "Operating Carrier" också får använda:
Global First Lounge and Arrivals Lounge | United Airlines
 
Toppen